25 April 2009

Koperasi KOWAMAS terus mara

Saya mendapat banyak feedback semenjak koperasi kowamas mengumumkan kadar keuntungan yang baru , ada yang mengatakan bahawa kowamas cuba mengambil kesempatan untuk mengaut keuntungan daripada pengguna dan ada juga yang mengatakan kowamas adalah koperasi menipu, walau apa pun tohmahan diberikan kowamas akan tetap terus mara. Sebenarnya di sebalik tabir operasi kowamas, banyak halangan yang terpaksa diredah, bermacam macam masalah timbul.

KOWAMAS MASIH RELEVAN

Mungkin ada yang terkejut dengan kenaikan kadar keuntungan skim e wawasan , tapi saya telah membuat kajian bahawa koperasi kowamas tetap sebagai koperasi yang menawarkan kadar keuntungan terendah. Rata rata koperasi menawarkan pinjaman dgn kadar keuntungan serendah 6.99% tetapi kowamas masih mampu untuk menawarkan 5.53% untuk pinjaman sehingga tempoh 10 tahun. Bukannya perkara yang mudah untuk memutuskan kadar keuntungan yang rendah di zaman ekonomi merundum ini. Jumlah payout 85% juga adalah memuaskan jika dibandingkan dengan koperasi lain. Malahan ada koperasi yang menawarkan payout sehingga 81%. Potongan 15% tersebut adalah satu kebiasaan sebagai caj perkhidmatan utk sebarang pinjaman melalui koperasi. Ia termasuklah pendahuluan 2 bulan Biro Angkasa utk pemohon,Perlindungan Takaful , bayaran guaman , cukai setem, serta caj perkhidmatan utk pengurusan koperasi dan wakil pemasarannya. Kowamas telah banyak membantu pemohon pemohon yang mempunyai masalah blacklist utk membersihkan nama.

KENAPA KOWAMAS LAMBAT

Sedia maklum kowamas merupakan panel kepada bank. Bank telah menetapkan quota untuk setiap fund yang diberikan mengikut tempoh tertentu. Kowamas telah menerima terlalu banyak permohonan sehinggakan fund yang diberikan habis dilicinkan dgn tempoh yang singkat, jadi kowamas terpaksa mengambil sedikit masa untuk mendapatkan fund yang baru dari bank. Oleh kerana inilah proses utk permohonan setiap pinjaman menjadi lambat. Mana mana permohonan yang tidak bernasib baik terpaksa menunggu , setakat ini mengikut pengalaman saya sebagai agen , paling cepat adalah 7 hari sekiranya tiada apa apa masalah. Kowamas boleh dikatakan masih baru dan mungkin di masa hadapan pihak kowamas akan cuba untuk memperbaiki sistem mereka peringkat demi peringkat. Bagi yang terlambat mendapat kelulusan diharap memahami dengan situasi ini.


KENAPA MEMOHON MELALUI KOWAMAS

1. Kadar Keuntungan masih lagi terendah
2. Payout adalah fair.
3. Pegawai kerajaan dan badan berkanun yang blacklist masih lagi berpeluang utk memohon pinjaman.
4. Mempunyai kelebihan yang ditawarkan utk ahli koperasi seperti belian syer serta khairat kematian

KENAPA MEMOHON MELALUI SAYA ( www.pinjamanonline.com)

Sebenarnya tiada apa yang istimewa, saya bukanlah pemilik kowamas dan saya juga bukanlah pegawai kowamas, tapi saya adalah full time agen Kowamas yang berada dekat dengan HQ kowamas dan akan sentiasa mengemaskini tentang berita terbaru yang saya perolehi terus dari Kowamas tanpa perlu menunggu kemaskini dari www.kowamas.com. Saya berjanji akan berusaha membantu dengan sedaya upaya untuk pemohon melalui saya sehingga jumlah pembiayaan masuk ke akaun pemohon.
  1. saya berminat untuk menjadi ejen secara terus dengan kowamas.. apakah yang perlu oleh saya lakukan..?

    sekarang saya menjadi ejen secara part time dengan sebuah syarikat yang menjalankan pengurusan pinjaman juga merupakan ejen kowamas... tetapi saya bercadang jika boleh untuk saya berurusan secara terus dengan kowamas tanpa ejen (syarikat tempat saya kerja sekarang), saya mahu memohon...

    harap pihak koperasi dapat membimbimg saya..
    saya perlukan makluamat terperinci dari pihak koperasi,
    sila email kepada saya di:-

    saifulazliey.biz@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya berminat untuk menjadi ejen dengan kowamas.. apakah yang perlu oleh saya lakukan..?

      Padam
  2. Pekerja pos malaysia layak tak memohon?

    BalasPadam

Start typing and press Enter to search