19 Januari 2010

2010 KOWAMAS terus maju .. :D

Barangkali kemungkinan ada yang bertanya kenapa KOWAMAS melantik wakil ( agen ) sedangkan KOWAMAS pemohon boleh membuat urusan sendiri dengan KOWAMAS. Sebenarnya wakil dilantik adalah untuk memudahkan urusan dengan di antara pemohon dan pihak pengurusan koperasi.

ANTARA TUGAS SAYA SEBAGAI WAKIL

1. membuat kiraan kelayakan awal pemohon
pemohon memberikan maklumat diri dan gaji utk tujuan semakan awal occis serta pengiraan kelayakan

2. menyerah borang permohonan kepada yang layak
setakat ini kowamas tidak menyediakan perkhidmatan permohonan rasmi online, pemohon perlu mengisi borang rasmi yang akan diberikan setelah pemohon layak utk pra semakan walaupun anda sudah mengisi pada laman web rasmi kowamas.

3. menyerah borang yang diterima kepada koperasi
Borang yang diterima dari pemohon akan dibuat semakan terakhir dan dilengkapkan sebelum diserahkan ke pihak koperasi. Saya akan memastikan segala masalah asas akan diselesaikan dapat melicinkan urusan proses.

4. follow up
Dalam peringkat ini, wakil memainkan peranan penting untuk mengesmakini masalah borang dan memberitahu pemohon sekiranya ada permasalahan dalam proses permohonan. Saya bekerja 24 jam utk memastikan segala masalah akan dapat diselesaikan.

Pengalaman saya, ada segelintir dari pemohon yang menerima borang dari saya, tetapi kemungkinan mereka dari golongan bijak pandai dan tidak suka untuk berurusan dengan agen, mereka terus menghantar borang terus ke ibu pejabat. Bila masalah timbul barulah mereka kembali kepada saya. Malangnya saya tidak dapat membantu kes kes sebegitu kerana borang yg diterima koperasi bukan melalui saya adalah bukan dibawah tanggungjawab saya.

Promosi Cuti Sekolah hanya tinggal 10 hari sahaja lagi , mana mana pemohon yang masih belum menghantar borang dinasihatkan utk bertindak segera sebelum tarikh promosi tamat.

KURANG MASALAH LICIN PEMPROSESAN

Catat Ulasan

Start typing and press Enter to search