Carian Pantas Topik Berkaitan

19 Februari 2011

BERKENAAN PINJAMAN TENTERA

Pakej Perwira-i MBSB ( pembiayaan peribadi khas untuk tentera) telah ditutup.

Sekiranya anda sudah memohon dan masih belum mendapat apa apa maklum balas dari MBSB sila ajukan pertanyaan anda ke nombor di bawah :

(603) 2031 9599

46 ulasan :

jbird edry edry berkata...

ada hutang tambah hutang,ada rumah gadai rumah,ada bini gadai bini pula...hahahahhahah so janganlah berhutang yaaa...borang2 yang ada kat sini semua nak kita berhutang...jangan dah pencen anak cucu pula tanggung beban hutang....

gua_nak_pantat berkata...

kimak mbsb dah tutup untuk tentera...bonggok la mbsb...lawan je la koperasi tentera yang macam babi dan anjing.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

shown...cite skit ko nk bg loan ape ni mbsb ke koperasi...cciete bg trg skit

Tanpa Nama berkata...

ye saya.. sebarang pertanyaan sila hubungi saya di no talian bimbit, email atau fax.. saya sedia untuk membantu anda..
terima kasih..

Tanpa Nama berkata...

adoi...kenape tentera sukar untuk buat pijaman? adakah tentera ini bukan rakyat malaysia ker..

Tanpa Nama berkata...

apa masalah tentera ni..nak pinjam duit pn salah.. mmg patut la tentera ni ramai bhenti..duit kite sukati la nak pinjam kat mna2 bank..

Tanpa Nama berkata...

mcm2 bank dh apply tp haram pn xblh nk loan ni...pe nsb tentera d tndas cm ni..agknye kmi ni bkn rkyat mlysia ke...pk r skit...kmi pn nk buat loan 2 tok khdupan kmi nti...

Tanpa Nama berkata...

jangan risau perwira sekalian. . .
lawati laman web kami,
www.forwardbillion.com @ TIKA : 012- 815 8059
kami mampu membantu anda. . .
sekian,
:)

Tanpa Nama berkata...

kenape mcm ni skali nasib tentera.....da jatuh ditimpe tangge.....tlg la pantau keadaan kewangan tenta ni....sush sgt na buat pinjaman....makin disekat mcm ni,makin byk masalah yg timbul....jd biarlah tentera dapat hak pinjaman seperti org-org lain.....

Tanpa Nama berkata...

peringatan untuk koperasi tentera.....jgn na pkir untung korang sampai buat org lain merane.....x kemane duit korang 2...bkn boleh bawak mati pun.....

Tanpa Nama berkata...

sial la smpai sknk aku cri loan tk tentera 1 pn x ley nk wt...
mmg bangsat la...!!!

Tanpa Nama berkata...

SIAL.......BANK KE KOPERASI KER....SEMBANG KEMAS HABUK PUN XDE...KORANG INGAT TENTERA NI ANJING XLEH NK BYR PINJAMAN KORANG SETAN?NTI PERANG KO PERANG LA SORG AKU XINGIN TAU...NK2 YG KJE BANK NGN KOPERASI...ANGKAT KO PNYE KERIS KONTOT.....BANK NGN KOPERASI MEMALUKAN DIRI MEREKA,TOLAK PINJAMAN TENTERA......INGIN2 JE AKU.....EEEIIII......AKU PUN KJE BANK JUGA DULU LAHANAT........PANGKAT PENGARAH LG.....

Tanpa Nama berkata...

TERBUKA KEPADA WARGA ATM SELURUH MALAYSIA..
PINJAMAN PERIBADI MAX RM150K UNTUK TEMPOH MAX 5 TAHUN. SILA CALL 0179736973/0147250790
UNTUK MENGETAHUI LEBIH LANJUT...

Tanpa Nama berkata...

Bagi warga ATM yg nk menyelesaikan hutang dan sekaligus menngurangkan potongan gaji bulanan, email saya ehsan.perajurit@gmail.com. Ramai rakan2 ATM kita yg dh ambil pakej ni & alhamdulillah dpt selesai masalah yg ada. Kalau dapat jumpa lebih baik, dpt bercerita dgn jelas.

najib berkata...

lawati www.my-koperasi.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

nak wat cm mna buddy.....gaji tentera.....depa x pandang la buddy

Tanpa Nama berkata...

babi punya pegawai...sialll..........anjing,...

Tanpa Nama berkata...

ni semua pegawai pukimak punye cadangan..tentera plak penakot nk bantah..takot ape..klu satu hati comfirm negara pon kite bole tumbangkan..

Tanpa Nama berkata...

pukimak nyer MBSB...ngan askar pon mau kira ka..kami nk buat loan kat mana ha? butuh la...balik2 kena p koperasi tentera ngan KPAT...semua pegawai askar makan rasuah ngan koperasi....halang kami nk buat loan...babi tol la

Tanpa Nama berkata...

Memang SIAL..punya MBSB ke KOWAJA ke KOPERASI TENTERA..Klu x blh buat loan utk askat jgn duk tunjuk kat internet..LANCAU....

Tanpa Nama berkata...

bank ka..koperasi ka...semua babi...bangsat..babi sundal...sama ja...asal nk bt loan, susah nk lepas la,commitment lebih la, gaji kecik la...semua haram jadah...payah nk lepas

Tanpa Nama berkata...

www.forwardbillion.com...ni satu lagi sial babi...nk msk bank juga...dh tentu x lepas. woi ni pon sama la. jadi oang tengah la ni. YAHUDI la hg ni.

Tanpa Nama berkata...

SAYA CUMA NAK NASIHAT KOPERASI TENTERA.MCM MANE ANDA MENJAGA KEBAJIKAN ANGGOTA SEDANGKAN ANGGOTA HENDAK MEMBUAT PINJAMAN UNTUK NAIKKAN GAJI BERSIH PUN TAK BLH.MCM MANE KALO ANDA HANYA ADA GAJI BERSIH RM 250 SEBULAN HANYA KERANA HUTANG DENGAN KOPERASI TENTERA YANG POTONG BERSIH RMN1800 SEBULAN

Tanpa Nama berkata...

aku nak kawin ni woiiiiiiiiii tolong lerrr bg loan mana2 pihak yg spatutnya.. tlg lah kmi merayu dah niiii.. mana loan pon xbleh buat per cite niiiiii
helpppppppppppppppppppppp

NurAmaliaStories berkata...

kita pakat2 berdoa biar negara perang.....kita tengok apa nak jadi

Tanpa Nama berkata...

KEPADA YG NK TOLONG 2,,BG LAH NO HP ANDA..SETAKAT BAGI EMAIL 2 BT APA...

Tanpa Nama berkata...

As Salam, Sdra kenapa maki hamun kat sini bila dah tak dapt loan kat mana2. lihat gaji bersih sendiri sebelum salahkan pihak lain. tak de Koparasi atau bank yang nak bagi pinjaman jika gaji sdra dah bawah 40% dari pendapatan.Berjimatlah berbelanja dan meminjam mengikut keperluan. jangan boros....jangan ambil pinjaman tanpa tujuan...

Tanpa Nama berkata...

mana x maki hamun!! sakit ati!!

Tanpa Nama berkata...

kepada koperasi,,, nama saja koperasi tentera tapi tek boleh pakai punya koperasi, dengan tentera pon dia tak percaya ka! sampai nak pimjam kena ikut TTP, TAKUT TENTERA LARI KONON, bank pon percaya kat tentera tapi mangkok ayun koperasi buat kacau. tentera asyik kena kontrol je.

Tanpa Nama berkata...

aku dah cakap,mana-mana koperasi yang nak tolong tentera untuk buat pimjaman, aku rasa tak payah la sebab koperasi yang mengaku dia koperasi tentera sudah bagi suap kat panglima ampa tau dak

Pengurus kewangan berkata...

Salam, Sebenarnya kat UGAT tu pening nak proses gaji askar (1000-2000) orang yg banyak utang ni , Potongan lebih banyak dari pendapatan (gaji bersih -ve)sebab utang dah keliling pinggan, potongan semua ada BIRO,KT, KPAT , Pernama, PinjPerumahan Kerajaan (mark-up) dan lain2. last ada pinjam Bank Muamalat bayar dgn duit pencen atau gratuiti (sengsara lepas bersara). Yg dah berhenti haram tak datang bayar hutang bank rakyat dan lain-lain utang, malang nasib penjaminnya lak... ini realiti sikap anggota tentera yg suka berhutang.... kerana nila setitik ... semua jadi susah nak pinjam kat bank.... Tukar lah sikap supaya menjadi peminjam bertanggungjawab...

Tanpa Nama berkata...

payah sangat x payah la ada UGAT.dah keje dia org mcm tu..buat jelah.x payah nak sembang pasal pening kepala la.payah sangat biar JPA je handle.

KT sedap la aniaya anggota..dah mmg xde tempat lain nak buat loan.let say buat ngan bank rakyat..interest -+4% je..dengan koperasi dekat sekali ganda tu.

nasib baik la mengundi pos..mungkin sebab tu suara tentera ni x berapa dipandang kerajaan.xde sape nak back up kita dalam hal ni..so harapan aku mintak2 pembangkang boleh dapatkan hak kita untuk mengundi mcm rakyat biasa.pastu depa tau la langit tu tinggi ke rendah..

Tanpa Nama berkata...

UGAT ade pn xleh pkai, dh tau pn punca anggota b'hutang psal loan sana-sini xnk plak ko amek p'dekatan. ade akal tp bdoh, jbtan krajaan lain pn b'hutang gak, tp xde lak msalah mcm tntera. psal ape ek??psal d'org leh loan smpai puluh2 thun, yg tntera ni lak xhbis2 ngn TTP. mau bulan2 x sengkek, xb'hutang leh kmpul harta ke zaman skrg ngok???

Tanpa Nama berkata...

salam semua. sepatutnya dan sememangnyer, koperasi tentera menurunkan interest kpd 2% jer. buat apa la amik % sampai 6% ke 6.5% setahun! anggota yg berhutang rm100,000.00 selama 10 tahun, kena bayar rm165,000.00 mati la semua anggota sebelum perang bermula!!! kesian semua anggota tentera. sepatutnya kita bantu mereka. negara aman kerana ada mereka. memang mereka banyak hutang. tapi interest tinggi2 belaka. macamana tu? takdak ka menteri atau sape2 yg nak tolong masalah anggota tentera???

akauntan berkata...

Skot, kalau KT amik 6.5% duit tu kita labur kat ASB kita utg 2% maknanya KT caj murah la sbb kita boleh buat utg lagi...Kalau labur balik dalam KT dapat 14%...lepas 10 tahun kita dapat balik interest yg kita bayar melalui pulangan dividen.... Ini cara KT tolong anggota..KT pulang keuntungan kepada anggotanya bukan macam bank untung tak bagi balik pd pelanggan...

mbsb berkata...

Adalah dimaklumkan pakej pinjaman mbsb untuk tentera telah diberhentikan utk sementara waktu termasuk di negeri sabah dan sarawak. Harap maklum.

Anggota Koperasi Tentera berkata...

Baguslah MBSB dah hentikan pembiayaan kepada anggota Tentera buat selama2nya sebab Anggota Tentera dah ada Keperasi Tentera untuk tolong Tentera. Demi kesetiaan kepada Raja dan Negara, hanya Tentera yg Gagah Setia akan pertahankan Koperasi Tentera, jom semua sokong Koperasi Tentera.Tanpa sokongan tentera, Koperasi Tentera tak akan berkembang jadi Bank KT pada 2015.

Tanpa Nama berkata...

sudah tiba masanya kita tukar kerajaan yang baru... boringla macam ni...pm pun macam tak ambil kisah sangat pasal kewangan pasukan tentera..

produk membesarkan zakar berkata...

org yang ckp tentera byk hutng memang bodoh dan bangang.. sebbnya kalau nk dibandingkan % anggota tentera dan kaki tngan awam yg adalah 100:1.. korg ingt seng ke askar nk berhenti berbndg kakitngan awam yg lain 24jam leh berhnti..korg kalau ckp fikirlh jgn mcm org tk sekolah.. zaman dah maju.. tenters nk bust pinjsm bkn untk sekadar berjoli... cuba kalau yg berckp tu tk blh pinjaman ape yg ko rase...?? blh ke ko beli rumah,kawin,kete blh ke?? kalau gaji yg tukang ckp 100k blhlh.. ko fikirlh bukan hari je ko dok kat atas... esk tentera doakan ko lingkup br ko th.. jgn bergembira dia atas kesedihan org lain... penat lelah tentera tk sape ambik th.... kalau ko ank jntan ko masuk tentera br ko th mcm mane pait getirnya.. plss respect each other....

Sha Shaa berkata...

Aku dgn kwn2 aku pn dh ramai kena tipu dgn ejen mbsb ni...kami smua dh byr upah rm500 ejen tu mtk pastu janji loan dpt pas raya tahun lpas tp habuk pn x der!!diam trus die mkn duit haram!!!!!!!syida tu mmg jahat la!!!kami smua x halalkan duit yg kami dh byr..kalo loan x lulus,pulangkan la fuit kani smua tp ni diam trus!!!!dr bln ) tahun lpas lg kami apply loan ni tp habuk xder!!diam trus smpai hr ni n contact die pn dh x dpt!!!!!!Tggu la polis akn cari ko ntt!!!!tdur la dlm lokap tu ntt!!!!!

Sha Shaa berkata...

Setuju!!!!

Tanpa Nama berkata...

pasti ejen2 mbsb ni dapat di tumpaskan gunakan kuasa2 dan hak2 pertahanan peribadi korang di mahkamah...hidup tentera,,,,,belasah ejen mbsb yg menipu gempur ejen mbsb tahap merah ok good luck......kasih mampus dia haaaaaaaaa

Tanpa Nama berkata...

sial betl lh nk pijam pn mcm2 lh hal...pukimak btl lh...bank nk wt tgu 10 thu ke atas pe sal..nk wt lon je polis je yg dpt blh wt lon..askar ni org xnampak ke????????????????ke askar ni swasta kot.ke kje sendiri????kte nk bantu ni bantu pe nye mbsb mcm sial lh...butuh ar..askar pi gak perang setan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Tanpa Nama berkata...

aku pun ter klan jgak knp askar nie di pandang hina sagat aku mintak malaysia perang jer aku nak tgk pegawai askar duk maner orang bawah nie yg wat kjer pegawai main telur jer bolah lah nak g perang takut

hayabushi lan iblis berkata...

tak paham la askare ni mcm2 bnda nk hadap....harap loan semua payah....nk itu nk ini.....kmi ni askar bkn nya dok saja.....bkn swasta kot...kerajaan kot.....fikir la sama..kmi pon ada perasaan nk jgk hidup mcm owang lain...owang lain senang cakap...nk comitmen tpi semua masalah....dh perang bru nk tabur duit kat askar kot mcm 2 kot depa nk

Catat Ulasan