Carian Pantas Topik Berkaitan

3 Februari 2009

Pinjaman utk tentera (T XXXXXX)

TIADA PERMOHONAN UNTUK TENTERA DI PINJAMANONLINE.COM.
HARAP MAKLUM


BUKAN SAYA TIDAK MAHU BUAT TAPI SEBENARNYA TENTERA MEMANG SUSAH UNTUK MEMBUAT PINJAMAN , ADA YANG KATA MAJIKAN MEREKA TIDAK MEMBENARKAN TENTERA UNTUK MEMBUAT PINJAMAN DGN KOPERASI LUAR.

DI SAMPING ITU TENTERA JUGA TERIKAT DGN TTP INI MENYEBAB SUKAR UNTUK DITAWARKAN PINJAMAN.


282 ulasan :

1 – 200 daripada 282   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

pinjaman mcmne ni??
sekarang tentera semua bermasalah nak buat pinjaman..
koperasi tentera pun x dapat nak buat sbb TTp ada setahun lagi..
mmg menyusahkan sekarang..
lain2 senang jer nak buat pinjaman tp tentera payah pulak..
kerja je nak tp duit lebih x der..
khairul rm 377 1 jan 2011

Tanpa Nama berkata...

ermmm
betul...susah la tentera nk wat loan..
nk pinjam bank nk settle koperasi pun xleh..
tghpening kepala nk cr duit nie.

Tanpa Nama berkata...

kalau ada cara untuk tentera buat loan, tlg emel ye maznajid@yahoo.com.my . tq

Tanpa Nama berkata...

memang betul..perlu buat dana khas untuk tolong tentera buat loan secara halal..jangan sampai ada yang melarat sebab buat loan yang tak betul...

Tanpa Nama berkata...

untuk army yang mempunyai masalah kewangan,sekarang ada bukak untuk wat loan sampai 150ribu.potongan biro angkasa.x ikut ttp.ikut tahun mula service.contoh,mula service 1995 tambah ngan 25 tahun tolak ngan tahun sekarang.contoh 1995+25=2020-2010=10.ada 10 tahun g leh wat pinjaman.email sy no tel,jumlah pendapatan,jumlah ptgan kt,kpat atau pernama seperti yg tertulis di atas slip gaji.insyaalah sy leh tolong.brooklyn_manchesterunited@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

em merata tempat aku ejas nk wt loan...dgn bank..byk plak prosedur melarat2...akhirnya kt bank ceti gak yang senang....jabatan lain senang plak pinjam..tentera nk ikut mmg masalah...org yang gaji tinggi x pe la...org yang gaji kecik mcm aku mmg masalah......pk pk kan la....

Tanpa Nama berkata...

Memang susah jadi tentera ni kalau pasal nak buat pinjaman ni..susah sangat sebab TTP kita ni...sebab tu lah askar ni jadi bukan2..aku rasa benda ni takkan selesai sebab orang yang mampu buat keputusan ni TTP dia panjang..jadi dia takkan rasa perit sepertimana kita..

Baru2 ni ada pinjaman kononnya kerjasama dengan koperasi dan konsortium..boleh buat ikut TTP BAT C10..memang tengah hot sekarang ni..aku pun ada apply jugak..tapi yang aku terkejut, payoutnya 30%!! dari jumlah pinjaman..dalam seumur hidup, inilah kali pertama aku tengok ada manusia berhati binatang sanggup jadi agen dan ambik sebanyak tu..kau bayangkan, aku pinjaman aku lulus RM60K++ lepas tolak hutang aku cuma dapat RM6K sahaja..Agen tahu tak berapa diaorang dapat? RM16K!!! gila punya kejam manusia macam ni...ambik kesempatan atas kesempitan orang..aku harap pihak2 berwajib tolonglah pantau...yg aku dengar dah ramai tentera terpaksa terima kerana dah tak ada pilihan lain..itulah realiti..

Tanpa Nama berkata...

tolong la naik kan gaji askar.tak dengar berita ke, ramai askar yg dah mula merompak sekarang ni,gara - gara gaji ciput.bukannye tak besyukur dgn ape yg ade tapi...pikir - pikir kan le.

Tanpa Nama berkata...

salam......ada sape2 yang boleh tolong inform kalau ada lubang tentera nk wat loan tk????asyik gaji polis ja naik...askar tk da pun.....pada sape lah askar nk minta tolong.....

Tanpa Nama berkata...

memang la skg nie org x pandang askar...suatu hari nanti bila negara dh jadi mcm ngara jiran perang sana perang sini bru tahu..time tu bru tahu sapa yg akan jga keamanan sapa yg jdi benteng pertahanan...time nie askar nk wat loan x boleh..ada saja alasan...bila dh jadi mcm negara jiran dh x guna duit tu semua...
pening dh aku pikir semua nie..apa2 je la.

Tanpa Nama berkata...

susah dalam tentera sekarang....masalah pinjaman amat merumitkan....aku mcm rasa nk mogok pun ada sebab pinjaman dan gaji ni....kenapalah pihak atasan selalu mengambil kesempatan diatas pihak bawahan..diatas sebab keuntungan untuk mereka pihak bawahan..yang merana masalah kewangan...

Tanpa Nama berkata...

ada gak bank yg blh bg pinjaman pd tentera...korang bygkanlah...pinjm 3k,potongan 5 thn,byr blk 6600...ada ke patut...baik pinjam ceti je...die punye bunga 2% sebulan...klu 1 thn dah 24%,klu 5 thn...x ke 120%...bank pon 1 hal...iklan sana sini...bla pegi tya...tentera x blh...ckp jer lah terus terang....

stevenson berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

A'kum sume...memang betul ape yg anda semua katakan...sy setuju. memang mslh bg anggota mcm kita nk bt loan. nk bt mcm ne...gov. sepatutnya gj llp dinaikkan. bayangkan la dlm paper 25hb utusan, gj RM3000 miskin bbandar. kalo gj bwh RM1000, fakir miskin. n layak terima zakat. tambah pula dgn status nak jadikan Malaysia taraf ekonomi berpendapatan tinggi. Kalo dh mcm 2, gj tentera llp paling basic rm1200/1500. Hrg brg tiap2 tahun naik...gj naik tiap2 tahun rm60 je...mau mkn ape dgn kenaikkan gj bnyk 2. sy xheran dgn mcm2 kes rompakkan n sehingga jenayah. sume ni kerana keterdesakan hidup. samapai bila kita harus jd begini? nk buat loan pn ssh. jgn salahkan org bl bt loan dgn ceti... pihak berwajib perlu la pandang dgn kes2 mcm ni...sadis sungguh.

Tanpa Nama berkata...

Kepada anggota yang mempunyai masalah kewangan, saya ada cara untuk bantu anda sekira anda mahu bantu diri anda sendiri utk menyelesaikan masalah kewangan anda. SERIUS, jika anda benar2 TERDESAK dalam masalah kewangan saya sedia membantu. Hubungi saya jika anda perlukan perubahan. emelkan nama, umur, kerja, lokasi, n jmlah hutang, tempoh bayaran hutang di flanker_mkm@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

30 ORANG AGEN DIPERLUKAN UNTUK LOAN
TENTERA DI SELURUH MALAYSIAKOMISYEN LUMAYANBERMINAT SILA HUBUNGI SAYA017-9118775
012-966319903-92833360

Tanpa Nama berkata...

30 ORANG AGEN DIPERLUKAN UNTUK LOAN
TENTERA DI SELURUH MALAYSIA
KOMISYEN LUMAYAN
BERMINAT SILA HUBUNGI SAYA
017-9118775
012-9663199
03-92833360

Tanpa Nama berkata...

AKU SOKONG KORANG NAMA SAJA ASKAR TOKSAH DOK P BANK LA MEMANG X LEH BUAT LOAN PUNYA..AT LAST P KAT BANK ALONG SENANG CERITAA...BKN X BERSYUKUR TP IDUP KAT BANDARAYA NI SEMUA GUNA FULUS..KAJI2 LA ORANG YANG DOK ATAS TU BG PIHAK KAMI KAT BAWAH NI..DEPA PENCEN KERJA JADI PEGAWAI KITA PENCEN JAGA JUGA TUNGGU..X CAYA PERATI- PERATILAH...

Tanpa Nama berkata...

kenapa tentera susah sangat nak buat loan...? mana keadilan?

Tanpa Nama berkata...

a'kum ape yang saudara seangkatan kate memang betul ,kerajaan berkemungkinan menarik secara berperingkat segala subsidi yang pernah diberi ke pelbagai sektor bagi mengurangkan hutang negara .
Oleh yang demikian diharap barisan pegawai atasan dapat mengusulkan kenaikan gaji tahunan ,kenaikan pelarasan gaji serta elaun perkhidmatan yang agak tak masuk akal dengan status ekonomi sekarang .
kita sepatutnya bergantung harap pada kementerian kita bagi memantau nasib warga perajurit yang mana mejoriti terdiri dari kalangan manusia serta mempunyai anak dan isteri serta pelbagai tanggungan lain .
Sekiranya anjing perang tak dibagi makanan yang berkhasiat atau kuda istiadat tidak diberi makan yang cukup mereka juga akan mogok jadi pkir-pkir kan .
Sekiranya duduk dikerusi empuk renung-renung lah diluar ,anda yang memegang port folio pertahanan sejarah lalu jelas menunjukkan tenaga manusia merupakan sebaik-naik penciptaan mungkin orang mentafsir kemajuan dari segi kecanggihan teknologi tapi sape yang melahirkan teknologi walau apa pun ia tetap berbalik pada ciptaan yang esa iaitu kita .....saya tak penah lupa ......bagaimana dgn anda yang berkerusi empuk .

Tanpa Nama berkata...

xde ke koperasi yang boleh bagi tentera buat pinjaman sampai 100 ribu,dah tolak hutang lama koperasi

Tanpa Nama berkata...

x lama lagi anggota tentera akan jadi perompak, penyamun, pembalak haram dan pelbagai lagi kerana mana2 bank di malaysia ini tidak dapat memberi kelulusan untuk memberi pinjaman, tetapi apabila suatu ketika nanti sudah berlaku peperangan atau sebalik nya barulah semua pihak bank bagi buat pinjaman bukan sahaja wang yang boleh di pinjam tetapi siap tubuh badan boleh diberi kepada anggota tentera,entah2 siap ada offer lg kot, fikir2 kan lah dimana silapnya sekiranaya hal ini berlaku.

Mohd Amirull berkata...

Kepada bala tentera sekalian,jika anda ingin memohon pinjaman melalui bank tempatan,sila hubungi saya,Amirull-0176804655 atau emelkan ke amirullarifin@gmail.com Terima kasih

Tanpa Nama berkata...

YA BETUL AKU SOKONG DGN SEMUA PENDAPAT SAHABAT2 DIATAS...MEMANG BYK KEJADIAN YG MEMALUKAN ATM KHASNYA..KAMI DIPIHAK BAWAHAN MENGHARAP AGAR DPT MENGUBAH TTP ANGGOTA LLP MENJADI LEBIH PANJANG...KNAPA BYK PROSUDER YG PERLU DITEMPUH UNTUK ANGGOTA MEMBUAT LOAN DI MANA2 CWG BANK..SAYA BERHARAP PIHAK BERWAJIB DPT MENYELESAIKAN MASALAH INI.

Tanpa Nama berkata...

KENAPA POLIS,CIKGU,POLIS,CIKGU ITU AJE YG NAIK GAJI..ADAKAH TENTERA NI TAK BERKERJA....MEMANG LA NAMPAK POLIS BERKERJA SEBAB DALAM PEKAN...CUBA BAYANGKAN YANG TENTERA NI OPERASI SANA-SINI CUBA BAYANGKAN BAHAYA YG MENUNGGU..SAYA DGN INI MENYOKONG SAMA SEKALI KENAIKAN GAJI TIDAK ADIL KEPADA ANGGOTA TENTERA..HARAP DPT KERJASAMA SEMUA PIHAK///

Tanpa Nama berkata...

saya bersetuju dengan pendapat saudara semua warga tentera Malaysia.
bukan manusia kalau xde masalah, lebih2 lagi masalah kewangan. warga tentera juga tidak terlepas. kadang kala masalah tu bukan berpunca dari kita tapi secara tidak sengaja terbabit sama.
bagi si bujang pula, sangat memeningkan kepala bab nk mendirikan rumahtangga ni... rasa nk terjun bangunan pn ada gak tp anggap dugaan dari-Nya.
mungkin ada jalan keluar bagi kita yg ditimpa masalah disebabkan oleh org lain.
sesiapa yg sudi, harap tunjukkan jalan tanpa mengambil kesempatan dr insan yg teranianya....

sojarmerah berkata...

kalau rasa nak buat loan..baik baca kat sini dulu yer :)

cubabertahan berkata...

nampaknya setakat sinilah saja keluahan kita semua.mungkin xde pihak yang berminat untuk untuk peningkan kepala memikirkan jalan pemyelesaian.mungkin aku jugak buat benda yg sama kot.dah dapat duduk kerusi empuk...lantak korang la nak hidup cmne.janji tiap2 bulan gaji aku masuk.kalau askar ni boleh berenti 24 jam...lama dah aku buat.daripada merempat..hari2 makan hati.

Tanpa Nama berkata...

MAKAN ROTI LO.............KOREK LOBANG TUTUP LOBANG

Tanpa Nama berkata...

sebab askar gaji kecik, tak ada duit nak bayar balik lar diorg susah nak bagi buat loan...

Tanpa Nama berkata...

askar bole buat loan...janji gaji bersih minima mesti rm600...kurang dari tue...tak dapat nak tolong...pinjam pun tak le banyak sgt...tapi kalau nak pakai duit dan buat duit...call erie 0123278846

Tanpa Nama berkata...

camana org awam nk msuk tentera klu mcm ni pnya gaya. memalukan beb

Tanpa Nama berkata...

HHAHHAHA..MEMANG MALU BEB...16 OGOS ASKAR PI AMBIK DIVIDEN..KESIAN AKU TGK...SEMUA BEREBUT2 NAK AMBIK DUIT...SAMPAI TERMUNTAH MUNTAH KOPERASI DENGAN ASKAR.....NAMPAK SANGAT ASKAR MALAYSIA TAK DE ORG NAK PANDANG....???

Tanpa Nama berkata...

takat gaji pokok je byk tp gaji bersih hampeh.. yg potong di paksa2 buat pe sama juga untuk kita juga..lg pun takat gaji 300 jgn harap la dpt loan atau pinjaman koperasi...

Tanpa Nama berkata...

org tak nampak kita berkerja... ye la kita ni tentera mana ada operasi pekan,bandar mcm polis tu.kita tetap di hutan gak jd org tak nampak kita berkerja la... nak wat pijaman jgn harap la dapat.. saya ngan gaji bersih 400 memang tak cukup bg mkn anak bini, sedangkan kita ni kebanyakkan pun nk kawen pinjam duit koperasi... pasal gaji tak cukup...apa salah kita skng ni...adakah kita salah pilih jalan untuk berkerja... baik pecah rumah,jual dadah dan sebagainya lg lumayan..sudahlah keja pun dalam tekanan, keje pun apa pun tak jadi...

Tanpa Nama berkata...

Memang masalah..sy bukan tentera tp sy faham masalah ni coz kwan sy kebanyakan tentera.nak tolong buat loan xdapat la..tp kalau untu. membuat income boleh laa.ramai angota tentera yg berjaya.cuma kena berani untuk ubah nasib..nak tau lebih lnjut 019-2978575

Tanpa Nama berkata...

sedih bila baca semua comment2 ni, kalau nak wat loan untuk tentera, blh call atau sms lily 017-3166811. sms juga gaji bersih dan ttp, sebolehnya gaji bersih biarlah sekurangnya rm 600, ttp mestilah melebihi 2tahun 6bulan. nak pinjam banyak xdela sbb utk anggota pinjaman maksima rm 10k dah utk pegawai rm 30k. tp bolehla nak wat tampung2.

Tanpa Nama berkata...

pinjaman dari 2 hingga 7 tahun, payout 90% so kalau berminat blh call lily 017-3166811. blhla pinjam sikit2.

Tanpa Nama berkata...

bley cye ke?

Tanpa Nama berkata...

saya pegawai tentera....
saya kalo bley nk pinjam 60k...
ada sape2 bley tolong x?
kalo ada sila email sy di pdaus_87@yahoo.com..
time kasih...

Tanpa Nama berkata...

pnt dh cri lubg loan sne sni...
harap kn koprasi tentera x kwin la jwb ny...
bkn aku ni x de duet pn byr tiap2 bln..
ptong je la kt slip gji tu..
nk tkut pe
lau gji kcik pn aku...
penin pk mse dpn askar ni...
sume bank rject loan lau askar nk wt...
pe gne biro agkse
potg je la
x2 nyshkn mak bapak korg lau dh potg kt slip gji tu

Tanpa Nama berkata...

hai abg2 tentera, org kt luar ni lg teruk. bertuah korang dlm tentera sbb semua dh disediakan. rumah, makan n mcm2 lg la... cuma nk tknk je. nape korang nk merungut lg... korang kn dh berjanji bersumpah n cop 10 jari utk berkorban negara walauape pun terjadi. so kena la terima ape yg kerajaan berikan yee.

Tanpa Nama berkata...

kite mogok je macam aska indon wat dulu 2 baru tau tpi kite duk pikir gak nk duk aman die org kat atas 2 haram x pikir pn jdi sbr dan teruskan sbar lah sampai kite pencen. dah pencen bleh lah cri mane pot nk jadi jaga 2 je lah yang mampu kite wat nk berniage perlu modal nk wat lon bkan nye bekerje dah pencen harap kan duit tabung berape sangat pas 2 duit tabung pn kne potong klau pernah menjalani rawatan di hospital 2 le gunenye gerenti leter 2 bkan free duk hospital wlau pn kite askar berbayar gak ubatan dri resat pn kene cas 2 le gunenye pas lapor sakit pikir2 lah kalau ade ank saudare nk msik tentere bukan mehasut tetapi realiti kehidupan dlm tentere ni menyedihkan

Tanpa Nama berkata...

kami taat setia kpd negara bangsa n agama tpi utk kesenangan org di atas kerusi empuk 2 ko pikir le sendri aslkm.....

Tanpa Nama berkata...

Betul apa yg korg semua bgtau..nak pjm kat bank x pnhnya lulus..pjm kat along plak risau keselamatan keluarga..

Tanpa Nama berkata...

Wahai abang /akak Tentera, pinjaman koperasi. maks Rm10,000.
Baki gaji basic sekurang2nya RM500 layak mohon
HUbungi 0172025233 atau 1pinjamanperibadi@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

HAI PINJAM 10K..BYR BALIK KENA BRP PULA.. N DAPAT PENUH KE PINJAMAN 2

Tanpa Nama berkata...

nak tny klu gji rm450 blh x wat pinjaman? klu nk wat dlm ms t'dkt ada s'sape leh tlg? klu ada email ke nur_sufi10@yahoo.com. klu dpt nk wat overlap..

Tanpa Nama berkata...

try lah cll mamat atas 2 alah gaji rm450 kan x leh ejas kot.dia kata nak gji rm500. try2 lah ejas..tp max 10k je n lagsang utang lama pun x lpas..bg lah max rm30k kan baru seronak nak buat pjaman

Tanpa Nama berkata...

nak tanya ade tak pinjaman maksimun 30ribu keatas kalau ade email sy faireezowen@ymail.com.k maju lah tentera utk pertiwi.

Tanpa Nama berkata...

alo kengkawn force....
pnt dh i cri lubg loan sne sni...xde hsil gk...
ni de yg terbaru i dpt tau...yall g test kt bank rakyat...sknk dorg dh mule trime blk pmohonn utk tentera bpgkat LLP..try la...
mne tau luck yall kn...i pnt dh nk cri lg...
nk kwin bln 12 ni x de duet dh...ugat pny psl la..koperasi tentera pn sme je..bkn nk mmbntu tp jd HANTU!!!

Tanpa Nama berkata...

betul ckp anggota2 tntera 2..hdup dlam tntera mmg ssah..tmbah2 lak llp..nk buat loan bank xblh..hrap koperasi mcm sial.ceket darah..x hairan la klu bnyk anggota tntera buat bnyk masalah kat luar(mncuri/jual dadah)mcm2 lg la sbb gaji tntera pkat llp mmg x ckup,tmbah lak org yg dah kwin.mmg btl dlm tntera dia sdia kan penginapan dan mcm2 lg...tp klu mcm KANDANG BABI,MAKANAN MCM DEDAK ITIK yg di sedia kan nk buat ape..pd adk2 yg nk msuk tntera fkir la bjuta2 kali..

Tanpa Nama berkata...

kepada para tentera, kalau nak wat loan blh call lily 017-3166811/016-2612703.pinjaman maksima 10k utk anggota 30k utk pegawai.sms ttp n gaji bersih pd lily n lily akan hubungi semula secepat mungkin. ttp sekurang2nya lebih 2thn setengah n gaji bersih melebihi rm 520. thank you

Tanpa Nama berkata...

kalau takat buat loan 10k tp dpt 9k buat apa? 1k dia amik buat mkn....pastu nk kena bayar bunga lagi? bdk2 askar ni dh la gaji kecik...ko nak cekik darah lagi?? diorg ni nak mintak belas kesian kerajaan nak mintak gaji naik lagi...tu pun x faham...yang kerajaan pun 1, dok naikkan gaji polis,cikgu,polis,cikgu....kertas kerja untuk gaji askar dinaikkan dah siap,cuma tunggu kelulusan tp sampai bila?????sekali askar mengamuk mcm siam tu baru nak bukak mata ke? dah la mengundi pakai pensil, baik geng2 ko je yang tanda kertas undi tu...kerajaan x betul...byk menipu rakyat...dah la brg2 askar pakai teknologi yahudi...macamana Allah nk tolong malaysia?? ni ke negara islam? kerjasama dgn yahudi? pikir2 kan lah....jgn menyesal kalau next pilihanraya nanti kerajaan skrg ni akan kalah....

Tanpa Nama berkata...

TENTERA mai kat aku...

RM 3,000 - RM 20,000

kalau setakat pinjaman kecik2 bole call aku. pinjaman kat koperasi tentera dan pernama. Bole kawtem. call dulu bole runding gaji setakat rm200 pun bole pinjam...

CALL / SMS:
013-2954306

"KAMI BUKAN AH LONG, KAMI CUMA MAU TOLONG"

Tanpa Nama berkata...

alo kgkawn.....
de brite bek ni....
aku de lubg loan nk x......
ko cntact bro kt ats ni...
mmg bley wt...
tp plg tggi dlm 30k...
pinjaman mlalui pinjaman koperasi prumahan...
kpat....
lau de lubg lg aku gtau korg k.....

-fuad-

Tanpa Nama berkata...

betol2... aku dah buat dah. maximum 10 kali gaji pokok aa.... tapi dia buatkan aku xpress kat kop tentera. gaji ciput pun dia bole bantu.

try weii... aku dah dapat, dlm 5 ari jekk

Tanpa Nama berkata...

sape ada cr nk wat pinjaman bg askar2 tlng e-mail kt adress neh....irah_baha@yahoo.com..
berharap sgt2....p kat bank mmg wat penat ja...

Tanpa Nama berkata...

hari ni aku buat loan koperasi tentera,34 ribu nak tutup utang lama...apa yang sedih aku buat cara betul,pergi pagi2 temuduga dengan pegawai...tapi dia taknak sign...mmmm...payah nye jadi askar....kalau duduk awam,senang2 je buat loan bank,nak tak nak aku kena cari gak duit untuk hujung tahun ni...tak kira cara apa sekali pun...jalan belakang/ulat koperasi....tetap aku cari,janji aku ada duit,nak mintak sign pun tak boleh..!!! bukan ganggu makan minum mereka pun...sign je lah..hak aku nak pinjam...apa daaa pegawai..!!! mcm mn nak jaga anak buah..???

TEMPUR berkata...

ni aku tulis ni koperasi atau pegawai atasan baca tak ? kadang-kadang aku malas nak tulis sebab dia orang ni susah nak terima. KOPERASI TENTERA apakah sebenarnya peranan koperasi tentera saya tahu kamu tak bagi tentera pinjam bank sebab kamu untung atas kami juga betul tak bagi lah lanjut kan masa pinjaman sampai pencen apa salah nya nak lari kemana kami pun , kamu tau tak betapa peritnya hidup kami kalau laki bini kerja lain lah ni kalau kerja sorang kan naya,saya dulu memang minat dalam tentera kerana kebajikan di jaga tapi bila saya dah bekerja baru saya tahu inilah kehidupan anggota tentera sentiasa ditindas tanpa di sedari bagi komen dari orang awam saya minta kamu fikir bagaimana kamu berada di tempat kami sebagai anggota tentera sebab hidup sebagai orang awam saya dah rasa tapi kamu tak alami hidup sebagai tentera. kami kerja luar kawasan makan minum duit sendiri kami kursus duit sendiri pakai pangkat lagi lee.....ingat boleh lega beribu juga yg habis macamana nak kami luah kan satu lagi nasihat saya pada ptt kanan kalau kita dah tau susah jangan lah paw lebih kesian anak bini kat rumah, ini tidak bila pakai pangkat je masuk mess paw anggota baru pakai pangkat halal ke? itu saja nasihat saya untuk ptt kanan dan jgan lupa wahai KOPERASI TENTERA "LU PIKIR LAH SENDIRI" LUAHAN DARI TEMPUR

Tanpa Nama berkata...

sapa2 nak buat loan tak ikut ttp buka facebook aku PINJMAMAN TENTERA..yang penting tak beli umah lagi..atau sms 0175736559

Tanpa Nama berkata...

ANGGOTA2 TENTERA XPYAH LA KITE CKP JE..SKRG KITE BUAT JE RUSUHAN..KLU KITE X BUAT SESUATU SMPAI BILA2 NASIB ANGGOTA TENTERA AKAN TURS MCM NI..KITE X PYAH FKIR KEAMANAN KITE BUAT MALAYSIA SUSAH DAN BUKA MATA ORG2 BANK.KLU KITE TERUS DIAM HABIS LA...

Tanpa Nama berkata...

pala hotak ko wat rusuhan,aku tntera gak,leh je manage duit,ko yg bebal sgt xleh nk manage duit,org lain nape leh je,ske sgt wat pndi,nk tnjuk dri 2 kaya,tp ko sndiri yg kokap,malu ade aggota mcm ko,baik ko wat hal la,lg sng kne buang,berambus je dr jd tentera

Tanpa Nama berkata...

ko ckp pdai...ko blh la jenis kipas org atas...jenis ko ni la x yg suka sabu org bwah..sbb klu kipas kuat...jenis ko hidup kipas org atasan pas 2 ko sgup tngk anggota jd mcm celaka..nk jd ape lntak la..jnji ko pnya kipas baik...klu perang org mcm ko kna tmbak dulu ke 2 bru tmbak musuh...

Tanpa Nama berkata...

Tentera? herm.... dah ramai tentera yang hidup melarat atas sebab koperasi Tentera yang cekik darah... dah mcm along aku rasa... dan di sebabkan koperasi tentera jugalah ramai tentera yang melakukan jenayah besar seperti mencuri, merompak dan sebagainya.... Kebajikan anggota tentera x nak jaga... macamana nak teruskan hidup selepas ni aku sendiri x tahu... harap pihak yang berwajib ni pandang kesusahan kami ni.... mangkuk punya KOPERASI TENTERA!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kerja tentera ni dah x membawa apa2 makna pada aku... penat lelah kita menjaga negara tapi mcm xde penghargaan langsung.... nak meminjam dengan bank x boleh... angkara Koperasi Tentera menyekat dari membuat pinjaman selain dari Koperasi tentera... kalau interest murah mcm bank xpela jugak.. ni mahal nak mampus!!!

Tanpa Nama berkata...

xkan ku biarkan zuriat2 aku mengikut jejak langkah ku menjadi tentera kerana kehidupan sebagai tentera tidak ada masa depan langsung... menyusahkan lagi ada.... fade up aku dengan koperasi tentera yang suka cekik darah anggota tentera ni.... resignnnnn lagi bagos...

Tanpa Nama berkata...

malang sunguh jd anggota tentera....merayu sana sini utk buat pnjaman..tp org atasan buat xtau je...adakah tentera xpnting dlam negara malaysia?

Tanpa Nama berkata...

Jalan terakhir untuk tentera buat laon adalah melalui Bank Muamalat. Ambil Pembiayaan Pengurusan Kewangan. Settlekan hutang yang ada. Maksimum RM50,000.00.

Tanpa Nama berkata...

org x npk tentera ni kje...tgu la perang nti..

Tanpa Nama berkata...

Tentera3 sekalian anggota..
Relax dlu la...
Jangan Rungsing, Semua orang ada masalah kewangan,
dari ape yang aku baca kat atas tu smua btul blaka. baik dari segi pengurusan kewangan peribadi mahu pun dari pihak2 berkenaan. Baik buruk pun kita tentera terikat dengan Kerajaan. Apa pun sekali perkerjaan yang kita buat orang x nampak tp asas nye dari nawaitu kita ikhlas dlam smua perkara. Pada pihak kewangan yang sedia ada kini harap2 beri tumpuan terhadap tentera-tentera yang berada di luar negara skrg ni.. contoh kita perhatikan Lubanon yg sedang berperang, Jika tiada tentera siapa yang nak membantu?
Nak harap kan Polis, Pelajar Universiti, Cikgu, Pakar IT dan Lain2 lg, Alamat hancur lah negara..Kita imbas kembali zaman sebelum kemerdekaan, Aman kah kita untuk beljar menuntut ilmu sekiranya tiada tentera?
x bukan. Jadi asas nyer tentera adalah aset dalam pembangunan negara, X guna berilmu kalau hidup dalam ketakutan. Sekarang kita x nampak peranan tentera kan sebab tentera kebanyakan low profile dalam penugasan, Ini kerana tugas tentera hanya diluar kawasan pembangunan cuba perhatikan negara cina dimana kuasa pentadbiran dibawah pemerintahan tentera.. Dari segi pinjaman dan gaji angkatan tentera memang terlalu banyak ditindas, tgok saja pembangunan dan ekonomi negara yg semakin membanggun. patut kah gaji pokok hanya rm 1000 dan setelah ditolak hanya tinggal rm600 mampukah anggota mengekalkan taraf hidup dalam dunia yang moden ini. Sekotak Rokok pun RM10. Meman tentera mempunyai kemudahan pinjaman dengan KOPERASI TENTERA tapi rasa nye ibarat pinjam pada ALONG la kalau bunga 6.5% hingga 7%. Pikir2Kan lah bagi pihak bermaksud

Tanpa Nama berkata...

bagi aku betul la apa yang sume ckp tu........kerajaan patut bantu kita anggota tentera supaya tiada sekatan untuk kita membuat pinjaman di bank..aku nak buat kad kredit pun x bleh..bila tgk ic tentera terus x layak..apakah sebab tentera x layak buat pinjaman bank dan kad kredit...pihak berwajib tolong jawab????

Tanpa Nama berkata...

TENTERA SEMUA TAK BOLEH..................

Tanpa Nama berkata...

yang lily tu dok buat iklan boleh buat loan...tp bila call dua2 hp dia tu x dpt lak...nak tipu ke apa?? askar ni dh la gaji kecik, susah nk buat loan... pemimpin2 pun xnk amik tau, cut bajet untuk askar lagi ada la...apa punya kerajaan la..jenguk2 la sikit perwira negara ni...jangan ditindas lagi...mana kelebihan bagi kami yg menjaga keamanan negara selama ni??

Tanpa Nama berkata...

betul lah..menyesal aku masuk tentera...dh jd pemintak sedekah rasanya nak buat satu2 loan...semua x bloeh...harapkan baju je smart dgn pingat banyak le konon...gj setakat 400 je dok kl gila ke apa?....orang jual rokok seludup pun boleh pakai estima...malu gila rasanya....di harapkan kepada pihak yang berkenaan,tolonglah kaji kembali gaji askar ni...bukan nak membodek,tapi....hanya askar je tahu....jack subang airforce

Tanpa Nama berkata...

bila aku baca komen2 korang tuh.. sedih pun ada.. geli hati pun ada.. kepada org2 awam yg tatau apa2 pasal tentera.. ni Pegawai tentera nak habaq mai.. gaji askar peringkat bawah ni keluar rekrut RM1200 sekarang.. sama je gaji Pegawai (LtM) keluar kolej tentera 4 tahun lepas tapi sekarang dah naik RM1700. kalo nak kata tak cukup.. lebih dari cukup dah.. makan tanggung tempat tinggal pun ada.. duit gaji betul2 untuk belanja diri sendiri je.. tapi biasa la askar2 peringkat bawah ni.. Pengurusan kewangan lemah.. ditambah pulak dengan senang untuk buat pinjaman kat luar sana. Yang banyak2 komen tak boleh buat pinjaman tu sebab diorang dah pinjam max sebelum nih. dah lebih 60% dari gaji.. tu yg tak boleh buat.. aku ambil contoh koperasi tentera.. sekarang boleh buat loan express hingga RM5000 tanpa penjamin.. lulus dalam 3 hari je bleh dapat duit.. tak ke mudah tu.. Pergi je bank rakyat.. layak sehingga Rm150,000 dengan 2 org penjamin.. bank muamalat pun sama.. tak ke mudah tu.. cuba pergi Koperasi Perumahan Angkat Tentera (KPAT).. Peringkat bawah layak sehingga RM10000 dengan seorang penjamin.. tak ke mudah tu.. Tu belum ambil kira anggota peringkat bawah yg buat cop n tandatangan palsu.. tak ke mudah tu.. ye la kan.. nak buat pinjaman kene melalui pegawai.. kene temuduga.. peg buat kajian mendalam pada slip gaji korang.. mcamana peg nak lulus kalo gaji tinggal RM400. mana taknya Potong pinjaman koperasi dah RM500.. pastu biro lagi RM400.. tu yang tinggal gaji bersih RM400. Macamana peg nak tandatangan bg kelulusan kalo mcmtu.. Nak bagi anak bini makan apa nanti.. kalo peg ttangan sekali pun.. korang rasa bank atau institusi kewangan terima ke.. buat malu je usung borang tu.. kui3.. Sudah2lah menyalahkan org yg kat atas.. tengok diri sendiri jugak.. Tunang aku kerje kedai bundle jer.. gaji baru RM600 sebulan.. boleh je survive tanpa pinjaman. KOrang gaji start RM1200 dah pinjam sana sini.. Memang dah jadi trend.. keluar jer rekrut mcm org gila.. yelakan.. tak pernah dpat gaji banyak sebelum nih.. tiba2 dapat rm1200 sebulan. Mula la beli laptop, nset canggih2, kereta lagi... tapi semua hutang.. yg paling bodoh tu banyak hutang dengan PERNAMA beli laptop, nset n barang lektrik. nset paling kurang N97.. laptop mau yg jenama dell atau compaq.

Tanpa Nama berkata...

Sambung: Ukur la periuk sendiri besar mana.. tak payah taruk beras banyak2.. nanti melimpah.. kui3.. aku Pegawai stat gaji RM1100 je masa aku LtM dulu. pakai henset nokia bodoh je.. RM150 je harga dia.. laptop jenama FTEC.. pakai kereta kancil jer.. sampai sekarang tahan.. boleh jer aku hidup.. Ingat la pesan aku.. ukur periuk nasi sendiri.. tak perlu buat pinjaman kalo tak betul2 memerlukan.. esok2 gaji korang tinggal sikit.. pegawai korang juga yg nak menjawab..
Untuk pengetahuan askar peringkat bawah yg kat luar tu.. jgn la fikir askar2 yg kat atas ni tak buat kerja.. tak membela korang.. itulah keje kami siang malam.. pasal gaji.. peringkat tertinggi tentera tengah fight benda tu.. tapi kerjaan tak lulus.. diorang dah siap buka undang-undang tubuh tanah melayu lagi.. dlm tu ada bagitau gaji tentera mestilah melebih gaji polis dan lain2 kementerian kerajaan. tapi benda tu ditolak.. sebab apa.. yg tu aku pun tak boleh jawab.. tapi tu lah realitinya.. sebagaimana keingninan korang untuk gaji dinaikkan.. aku pun rasa juga.. bagaimana korang rasa tak adilnya polis dan cikgu naik gaji.. aku pun rasa mcm tu jugak.. tapi nak buat mcmana.. sama2lah kita berdoa agar kerajaan terbuka mata, fikiran dan hati.. agar suatu hari kita diletakkan kembali profesyen paling tinggi nilainya.. gaji diberi lebih tinggi dari semuanya.. kerana pengorbanan kita.. yg korang berikan.. segenap lapisan dlm tentera.. tak mungkin mampu diberi oleh org awam diluar sana.. apapun.. harapan aku.. nasihat aku.. bersama-sama kita jaga gaji kita yg sedia ada.. urus la gaji tu dengan sebaiknya.. sayangilah perkhidmatan.. setia lah kita kepada raja dan pemimpin kita.. sehinggalah biarpun satu hari nanti.. kerajaan tak mampu berikan kita walaupun secupak nasi sebagai gaji.. kerana bukan gaji ukuran kesetiaan kita.. maafkan aku anda ayat2 aku tajam dan mensuk kalbu sesetengah dari kita.. sekadar ingin menyedarkan.. dan memberitahu perkara sebenarnya.. semoga kita sentiasa diredhai dan diberkatinya.. selamat tahun baru hijrah.. wassalam

Tanpa Nama berkata...

betul tue...tp kadang2 pegawai nie bengap x tentu...bodoh x leh nak d ajar....cerdik x leh d ikut....die megah ngan title dia sebagai pegawai...sebb tu kat luar sana aku x tegur ckit pun pegawai nie...selisih bahu pun aku wat x tau...

Tanpa Nama berkata...

aku dah baca hampir semua rungutan...semuanya negatif.semua kesalahan ditundingkan kepada orang lain.tak pernahkah saudara muhasabah diri.merenung ke dalam diri sendiri.gaji kecil angkara siapa?gaji tak cukup angkara siapa?adakah orang lain yang buat?cuba tengok slip gaji dan check balik berapa banyak dah pinjaman yang korang buat?tengok balik kereta apa yang korang pakai?tengok balik hp apa yang korang pakai?berapa mahal baju/seluar/kasut yang korang beli....nanti korang tahulah jawapannya....tak yah la nak salahkan orang lain...salahkan diri sendiri dan cari jalan penyelesaiannya....skot sedia, keluar baris.

Tanpa Nama berkata...

aku ni memang malas nak cakap pasal loan untuk askar ni.kalau baca dalam paper,iklan dan di mana-mana memang byk loan.tetapi bila sebut tentera je terus talak boleh....solly aaaa.abih hampa nak letak askar ni kat mana?????memang susah....aku rasa askar blh buat loan tak payah ikut ttp,janji berpencen dan potongan tak lebih 50% dr pencen.koperasi tentera blh buat dan kekalkan keahlian anggota walau dah pencen.baru askar boleh loan dgn koperasi sampai bila2.ini cadangan dr aku je.koperasi oooi.cuba pikir camna nak tlg ahli bukan nak menang undi

Tanpa Nama berkata...

aku nak bagitau kpd yang komen kat atas, askar ni kalau tak hutang tak dak harta la ooooi,hg ni paham ke tak, kalau anak orang kaya tak pa la gak.itu semua keperluan hidup.hg nak tgok askar pi kerja naik basikal.sanggup ke tgok macam askar jepun zaman dulu.yang nak cakap pun......masa dlm tentera ni lah nak beli harta.esok dah pencen tak guna dah.ada paham..

Tanpa Nama berkata...

pinjam dgn mbsb(anak syrkt KWSP), maksima loan 150k utk anggota, dan 200k utk pegawai,interest 6% payout 94%, potongan xmelebihi 60% dr jumlah gaji, blh overlap semua pinjaman, kop tentera, panama dll, tp biro angkasa cuma lef kol, hamisan jer yg blh sign. berminat sms cik suhada 017-9067452

Tanpa Nama berkata...

mbsb mna?

Tanpa Nama berkata...

asalammualaikum...sdap gler pegawai 2 ckp...pegawai xpe la..snang kja bg arahan n tnjuk je...org bwah yg guna tulang empat kerat..ckup2 la pegawai...bnyk sngat dah ko org tndas org bawah..jngan smpai 1 ari nnt bla dah perang...bukan musuh yg llp tmbak tp peg sndri yg di hamtam nya dulu...soal gaji..agak2 la ko nk kncing..abis rekrut 1200...askar bapa hng ke dpat bnyk 2 abis rekrut..kncing org awam blh..sbb dia org xthu bnde...ko jngan kira smua yg krajaan bnyar..ko tngk la potongan nya juga..jngan jd peg pantat2..blajar bagus tp ape pn xguna..gaji (ltm) rm 1700 mmg blh cukup..sbb mkn kat mess sedap..tp ko org xsdar mkanan ko org 2 ambik ransum bdak bujang...xyah la ko nk ckp ko pnya ransum cukup utk ko..peg klu mkn smua nk sedap,bla dah sedap nk lebih..pas 2 abis ransum budak bujang ko org tibai..bla bdak bujang mkn kat luar ko ckp dia org nk tnjuk blagak...tp peg xsdar yg peg dah tibai ransum bdak bujang..kederaan lak...klu xbeli anggota nk g kja ngan ape?cotoh yg duk jauh2..kem kat johor kg kat kedah..bujang ok blk ngan bas tp klu dah kwin..2,3 org anak duk naik bas lg...lu fikir la pegawai..mcm ni la snang..ko org msyurat sama2 ko org..jngan pndang tmpat duduk ko org..pndang sama tmpat duduk org yg brkja utk ko org..koprasi tentera klu dah xbrani atau susuh nk bg org buat pnjaman koprasi..jngan sekat utk org buat pnjaman bank.org2 koprasi jngan bnyk sngat isi perut ko org dan anak bini korang ngan ceket darah org lain...ingat la mati sama...

Tanpa Nama berkata...

Cantek bagus tu basuh ckit pegawai... Bro pegawai nyer ttp dlm slip gaji tu bkn mcm llp la bro...
Dalam slip gaji ttp diorg cecah 2034 bagi pegawai baru la tu la pasal mudah nak wat pinjaman n gaji pun sedap da... mana ada pegawai skrg keluar pkt LTM la ... klu yg kluar pkt LTM tu maknanya banggang la tu.. sbb pegawai kbnyakan da keluar pkt KAPT... Sedap je nak cter llp gaji RM 1200 lpas rekrut.... Gaji llp skrg ikut keputusan peperiksaan la.. pegawai lu klu xtau ape2 tentang LLP jgn main sembur je jgn sampai nt LLP ATM xnak bg kerjasama dengan pgawai sbb lu je pegawai. Lu bangga dengan tunang lu kerja kedai bundle tu gaji rm 600 mmg la lu bleh support dia. lu pk llp ni klu yang kawin ank ramai nak support pe?
balik cuti raya pun gaji x cukup la. dgn sekolah anak lg, bil api air lg, blanja makan minum lg yg sentiasa meningkat,lu pegawai plak snang wat klim ble tugas luar bkn stakat naik kenderaan awam tp utiliti pun lu nak tipu clim...lu ingat zaman kita bpatah balik ke tahun 60 an?
10 sen bleh bli nasi lemak?
lu pikir la sendiri

Tanpa Nama berkata...

Tawaran Pinjaman Peribadi oleh MBSB Bank Kepada Anggota Angkatan Tentera Malaysia. Maksima 150K & 15thn. Bayaran Balik mengikut Tamat Tempoh Perkhidmatan(TTP) pencen 21 tahun. Minat nak jadi Agen atau buat loan. Sila Kontact

AGEN LANTIKAN EXKLUSIF MBSB UTK PAKEJ PERWIRA-I - PAREGRINE SYSTEMS SDN BHD
FA25 - FA26, Paragon Complex, Taman Putra,
Ampang 68000,
Selangor.
Tel : 03-42963888
Fax : 03-42946768
E-mel: Paregrine@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

slmt ptg kwn2...x guna melalak kat cni,kalau bran...jom p mengadu kat org no1 malaysia,jom pakat2 p kat blog PM!!!1MALAYSIA

Tanpa Nama berkata...

slm kgkawan tentera..or sume...
hem...hrp de yg dpt bntu sy buat loan dgn sgera...
sy btol2 perlukn duet untuk berkhwin bln 3 ni...
ssh la cmni...x tau nk wt loan ktne dh...sume kne tolak..
kne tpu lg...
abes bribu dh bg duet pndahuluan tk wt loan..last2 hampeh..tlg la...
sy mryu pd sume yg de bls ehsan yg sudi tlg sy...
sy sggup bg 1k lau sy dpt wt loan dlm mse tdkat ni...
lau de sile hbngi sy kt no ni...
0137550157---fuad

Tanpa Nama berkata...

betul2 tu...pegawai zaman skrg ni bkn leh wat baik...belagak je pandai tp bodoh nye meryelahh sgt2....kalu nak tipu bdk2 sekolah boleh lah,,,tp kalu anggota sendiri baik lu abaikan....bru keje setahun dah belagak mcm org lama... cite mmg gempak mcm dialah perwira negara.... tp peragai mcm setannnn...semua cekik darah peringkat bawah.

izatmat berkata...

salam. byk tul kata2 mengancam org kat dalam nie. Ngeri aku. apa2 pon aku doakan lah agar ALLAH SWT memberikan kedamaian kepada roh korang yg kelaparan dek kelantangan caci keji yg keluar dari hati sanubari korang. Bagi yg beragama ISLAM, bawa2 lah sembahyang. kita ingat kat ALLAH, ALLAH akan ingat kat kita. ni baru sikit dugaan yg di beri. Tak lah seperti dugaan yg ALLAH berikan kepada kaum2 yg terdahulu. Apa2 pun saya mendoakan agar ALLAH SWT memberikan panduan dan jalan kepada saudara2 semua semoga dapat keluar dari kemelut kewangan yang KITA semua hadapi ini. Insyaallah. AMIN. - PEG KETA KEBAL

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum.. Kepada warga tentera yang berminat untuk membuat pinjaman peribadi, MBSB menawarkan pinjaman sehingga RM150,000.00 dan pembayaran balik selama 10 tahun melalui potongan biro angkasa. Penutupan akaun pinjaman lama digalakkan untuk memperoleh tunai di dalam tangan yang lebih tinggi. Sebarang pertanyaan, sila hubungi atau sms ke 012-289 8268, En Shawn, ataupun email ke shawncoop268@gmail.com. Terima kasih..

nurul berkata...

sesiapa yg berminat utk membuat pinjaman sila email kpd saya nrlnadia88@gmail.com
kalo boleh emailkan saya nyatakan data2 pd slip gaji tu di email..nnt saya kira lepas tu bru bgtau balik keputusannya..
saya faham situais korg sbb husband saya pon TUDM hehehe...

Tanpa Nama berkata...

Selepas saya membaca keluhan saudara dan saudari sekalian,saya rasa kita patut bermuhasabah diri dan kembali ke pangkal jalan.AllaH S.W.T Maha Kaya.Banyakkallah Solat dan jangan lupa tunaikan zakat.Namun kenkadang kita lupa nikmat yang diberikannya.
Untuk menghindari sifat hutang yang semakin memakan diri,saya syorkan kepada kumpulan Sokongan dan staf tentera agar kita berniaga.Berniaga adalah 90% keuntungan dari bekerja.Ingatlah,semoga rezeki itu mendapat keberkatan dan sah dari segi syarak.
Kesusahan merupakan satu ujian DariNya.Amalkan zikrullah selalu.Insyaallah,kita bebas dari belenggu Hutang...

Tanpa Nama berkata...

la apa masaalah askar semua.la ni kalu hampa semua berani jom la kita mogok kita p buat perhimpunan haram.kt istana,biar aku jad chairmen x pa
kalu aku kena tangkap pun aku puas hati,aku nk tolong bala TENTERA MALAYSIA yang tertindas oleh majikan.apa kata hampa setuju x?x yah dok pening2 kalu kena buang bnyak lg keja kt luaq tue,depa orang atasan mmg la elaun sana elaun sini,anak bini p mana pun ada drebar kita mak pak sakit kt kg pun p klinik sendiri.hampa tgok rentera tempat lainmana ada miskin mcm tentera malaysia,gaji kecik ngasuh lagi keta lg cola separuh apa pnya majikan.baik jadi penoreh 3k sebulan.negara kita ni x pernah nk jadi rusuhan besar2,jomla askar2 kita p buat rusuhan ramai2.bg jadi mcm mesir baru depa tau,ni depa buat apa pun rakyat terutama askar ikut ja pungkoq depa.xpa tguu la 1 hari nanati hampa tgok akan jd jugak askar merusuh

Tanpa Nama berkata...

semekom smua,mmg tdk dpt dinafikan anggota LLP selalu ditindas dgn adanya TTP.ttp yg slalu membeban kan anggota tentera.potongan pinjaman yg singkat.jd jumlah potongan yg besar.anggota polis senang dan jabatan lain,disebabkan mereka ikut umur had persaraan ,misalnya 58 thn.so,potongan mereka kecik.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum.. Kepada warga tentera yang Berminat untuk membuat pinjaman peribadi, MBSB menawarkan pinjaman sehingga RM150,000.00 dan pembayaran balik selama 10-15 tahun melalui potongan biro angkasa (Mengikut TTP 21 tahun). Penutupan akaun pinjaman lama (Koperasi Tentera, KPAT, Pernama, Bank Rakyat) digalakkan untuk memperoleh tunai di dalam tangan yang lebih tinggi. Payout Min 93% dan tiada Extra caj dari pihak agen. Sebarang pertanyaan, sila hubungi atau sms ke 012-2608688 atau 016-2582992, Puan Kamsiah/En Alif, ataupun email ke paregrine@gmail.com. Terima kasih..

Tanpa Nama berkata...

asalammualaikum...bla yg hng nk ajak smua anggota akar p buat rusuhan...ltak la tarikh nya....kite p ramai2..

Tanpa Nama berkata...

kate tentera dah tk leh buat mbsb mane satu nak caya niii

Tanpa Nama berkata...

Sesiapa anggota tentera berminat nak buat loan peribadi dari bank boleh hubungi saya.Pinjaman maksimum 10 tahun.Pinjaman ditawarkan sehingga RM 50,000 sahaja.Khusus kepada anggota LLP yang baru dan masih tiada komitmen potongan koperasi tentera sahaja.Jaminan kelulusan 5 hari sahaja setelah kredit disemak di Bank Negara.Agen2 bagi anggota tentera yang lain digalakkan.Untuk maklumat lanjut hubungi saya di talian 0125990977.

and83 berkata...

hallo kwn semua...baru2 ni saya ada buat loan MBSB...last2 kali diorang kata askar punya loan kena stop...alasan kata masalah UGAT...pas tu yg paling tak masuk akal ada dkalangan member kita yg keje kat UGAT mcekik juga sampai minta pgeras beribu...memang dasar dracula...nak tlong tu biar ikhlas...kang tak pasal2 org lain dpt masalah...aku dpt tahu kputusanya nanti 15/3 nanti sama askar punya loan akan dteruskan atau tidak...tapi harapan saya agar dpt dteruskan...tq.....

amirmindef berkata...

LOAN MBSB memg akan dibatalkan kerana Kol Hamisan dah x mau sign lagi da.Teruk betul la die tu.Interest tinggi.aMacam kita tgk yang atas ni..ok ke dak bro....leh try call die...

Tanpa Nama berkata...

pdn muke hamisan x gne...aku de dgr die mntk 1 kple 4k sorg just tk sain je..mangkok pnye org..die ingt askr ni kye pe...lau kye ktorg x de la nk buat pnjaman..barwa btol..x bley pkai la geng2 ugat ni..nme je tntera tp bangang..lgsg x de sikp tlg mnolong..br2 ni ku de dgr yg mkn komisen beribu tu dh kne tgkp...aku hrp2 dorg mati trus dlm lokp tu...bodoh pnye org...aku btol2 twr ati ngn krjaan..najib pn 1...lgsg xde amik ksh psl mslh ni..x gne jd PM lau aset negara ni x d amik endah..1 mlaysia knon..p jhanm la mlysia!!!

Tanpa Nama berkata...

pe mslh ngn syrkt kwangan ni ha???/
bangan thap gaban...!!!
bodoh sgt xde otak...
bkn ktorg x de duet pn nk byr lau wt pnjaman...pe mslh korg ha??/
de PM pn 1...lgsg x amik pduli..cm ni ke cre jge kbjikan rkyt??/
nk jd cm ngre luar tu??

Tanpa Nama berkata...

aku btol2 hilg sbr dh...aku nk buat loan ngn mbsb last2 minit kne rejek..punce nye hamisan x nk sign..angin tol la..wei kol hamisan,dgr sni bek2..ku nk tny ko la kn,pe prsaan ko lau org yg ko syg,cintakn,yg ko nk kwin ngn die last2 mnit pts??agk2 r bro!!!jgn smpai morg men cre hlus kt ko bro!!mlampau sgt la..!!

AM NZ Consultant berkata...

saya boleh bantu abg tp dgn syarat abg duk KL shaja.hubngi saya 0125990977.saya ada bt loan bank rakyat untuk tentera sahaja.Jangan ragu2 bukan along atau ceti haram ok..bank rakyat.pape info juz call saya.

AM NZ Consultant berkata...

kelulusan terpantas dijamin 5 hari bekerja sahaja.juz call sy am.0125990977.segera bertindak sebelum peluang tertutup.

Tanpa Nama berkata...

en am tk kan yg dok KL je blh buat?kalau nak ovelap bank rakyat tu tk boleh ke?

AM NZ berkata...

boleh je..asalkan lengkap sume dokumen pn ok la..

Tanpa Nama berkata...

sya dgr bank rakyat x bole wat utk LLP, utk peg je...

AM NZ berkata...

sume anggota boleh tp dikhaskan kepada LLP dulu....sementara peluang masih ade.submit dokumen dan verification semua dilakukan oleh pihak saya.200 borang sahaja diterima .tq

Tanpa Nama berkata...

kepada semua geng tentera.nampaknya kita nie memang dah tak dipedulikan lagi oleh semua pemimpin dan juga masyarakat malah kita juga dikeji apabila menyuarakan ketidakpuasan hati terhadap pergerakan gaji yang tak masuk akai.ada kawan kawan kita yg dah tak ada pergerakan gaji hampir 3 tahun?bukan kah itu satu kerugian dan kenapa tak ada pegawai atasan yg nak ambil tindakkan untuk mengekang pekara seperti ini?sesungguhya kita semua dalam kerugian.sepatutnya menteri yang diamanahkan untuk menjaga hal ehwal tentera memainkan peranan tapi nampaknya semua buta hati dan buta mata.apa yang penting bagi mereka adalah politik semata mata.ini lah hakikat nya.

AM NZ berkata...

kepada sume anggota tentera yang berminat boleh hubungi saya secepat mungkin untuk buat loan bank rakyat ini.kerana tawaran yang dibuka adalah terhad kepada LLP.tq

Tanpa Nama berkata...

kpda suma warga ATM yg brpgkt llp kebwh,, sabor je la,, stakat kita llp ni mmg x d pandang,, klau pegawai,,, wow,, bwak payslip je kat bank sume laku,,, klu malaysia kne DARURAT 1 kali je,, bru dia tau cmne rs,, srh kerajaan bg cikgu yg gaji naik p berperang,, polis ke,,, ni bg peruntukan utk FELDA brjuta2,, tp utk ATM? HAMPEH,,, klau askar wat rusuhan,, agak2 korang la,,cmne Malaysia nti??? bkn nak mengapi2 kan warga ATM,, tp mmg trjadi,,, kebajikan pihak askar tidak diambil tahu,,,, klau kerja mcm nak gila, siang malam lg,, ssh nak luangkan masa dgn anak bini,,, kuliah agama nak plak buat,, klau panglima dtg pasukan sambutan mcm nak sambut Agong dtg,,, mana pergi kebajikan anggota ATM???? renung2 kan la,,, selamat beramal

AM NZ berkata...

Saya boleh bantu abg.InsyaAllah.tp jangan la bersedih ok.sesungguh kita sebagai manusia haruslah berusaha bersungguh.InsyaAllah jika abg cari saya, saya akn bantu abg sebaiknya.

mohamad nizam alhabshi berkata...

salam semua..bank cimb lg la cilaka..mulanya call tanya mcm2 kt wife bunyi mcm dpt je..padahalpinjam ckit je..last2 pg td cal x diluluskan bila tanya sbb pe dia jwb tanya pihak atasan..klu ada kt2 cni demi allah mmg aku tau apa yg aku nk buat..dh la salam x bg.ckp kasar lak2.....nk x nk sabo je la...

Tanpa Nama berkata...

salam semua..emm aku tk faham la..mmg llp skrg susah buat loan..bank memg palam sakan kalau dia tau kite ni askar..mbsb pun sama gak..nk kotak katik kan askar...aku submit borg tgh bulan februari...mlm tdi dpt mesej bgtau segala borg permohonan tdk diterima..aku pnya la mngharap dpt loan tu las2 tk dpt..bulan 5 nk blik kmpung ni, raya bulan 8..bonus mmg tk nmpak byg la..bukan aku tk bersyukur keje askar ni tpi mcm komen2 yg kat atas ni la..nk mnyimpn dari kuar rekrut mmg pyh la dtmbah dgn menu cook house yang LAZAT DAN BERKHASIAT mcm dedak tu..klau tekak jenis mcm longkang boleh la main telan je kan..ape boleh buat..sabar,istigfar,mengucap,selawat,muhasabh, pastu cari la part time catering dgn security guard..arap2 ckup la aku nk wat modal blik kampung...sabar itu sebahagian dari iman

Tanpa Nama berkata...

ass salam semua... yg korang marah sangat kat pegawai apa hal..aku pegawai pun tak bleh nak buat loan apa citer...UGAT tahan semua loan bank... disebabkan oleh Kop Ten...dan disebabkan oleh kepentingan individu je yg jadi macam nie... aku pun hangin....peg pun masalah TTP gak sama cam korang...10+3+3+3+3 nak buat loan ngan kop ten mampus la kena potong bulan2...satu lagi kalau korang nak tahu yg control askar skrg awam/ahli politik tu yg jadi camni submit paper naik gaji semua kena palam...pasal JPA yg luluskan bukan MAT...

Tanpa Nama berkata...

kop tntera ni satu lahanat jugak...dah la interest tggi nk mampus...cekik darah kuat..pastu havoc kat smua bank bgtau askar tk leh wat loan..nak suruh wat kat koperasi je..pale hotak dgn pale butoh dia..kalau korg lpas kan loan tk yah kire ttp dgn turunkan interest ok la gak kan..ahli lembaga pun sekor ke sekor macm musibat..mase nk mngundi mcm2 jnji manis..ni dah menang bukan mnyenangkan anggota..mnyusahkan lg ade la..apa punya auta

Tanpa Nama berkata...

salam semua..kita llp ni semua nya sama.. senasib. dah la gaji kecik..tiap2 bulan harga barang naik, minyak naik, tapi gaji x naik-naik. bagi yang dah berkeluarga lagi la perit..makan minum nak kna sediakan..kain baju nak kena beli..pampers dan susu anak dah wajib..klu nk dikira2 gaji kita sekarang ni dah tak munasabah. dah ketinggalan zaman..klu gaji kita tak naik nanti rasanya elok lah kita tukar orang lain masa PRU 13 nti..

Tanpa Nama berkata...

last gji ade pelarasan tahun 2007 pastu diam je la smpai skrg ni..aku ade dgr ura2 gji nk naik dari tahun lpas lg tp hampeh...ni topik utama kite nape askar susah nk dpt loan?..nape koperasi tentera sepatutnya membantu tntera ttpi sebliknya? kenape semakin susah? kenapa mnghalang aggota tentera buat loan di bank?

Tanpa Nama berkata...

kerajaan mmg truk r skunk nie...askar xnk bg gaji naik..benda cm bencana bole plak dia kasi duit..mentang2 xda perang diorg buat bodo je ngan askar kn...tgu la perang t bru korang tau sape yg mempertahan kn korang...

koperal berkata...

aku nk cari pnjaman,then terjumpa plak blog ni, koperasi tentera memang teruk la,,,, time gaji aku cukup nk wat pnjaman express dia kata ada syarat baru plak,katanya selpas wat potongan,gaji bersih mesti tnggalkn RM800,adoiyai..... mampus la gitu, aku makin tertekan,korang nk tau lg? aku pn cari la along dlm internet hari ni, lepas aku col suma ckp soli ye encik askar kami xwat o....adoi.......... bkn stakat bank je xle,along pn xleh,apala susah sgt aku nk pnjam 500ratus je pn,ni la keadaan yg melanda kita suma. mana tempat la nk cari lg kn sedih btul

Tanpa Nama berkata...

salam smua.....klu dah thap mcm ni...kite pkat2 bhnti je tntera...cari kja kg...aku rasa klu kja kat kg 2 lebih mngutung kan...kja pn x tetekan...1 lg korg jngan buat pnjaman ngan bank rayat..ade yg trlulis no fon dia 2...smua 2 penipu..dia cuma nk kncing askar je..hati2 ngan am 2...kaki pnbelik..sy cdang kan la.....jom kite pakat rmai2 anggota tntera,kite buat rusuhan...klu kite diam mcm ni je...smpai bla2 la nasib kite mcm ni...smpai pncen hdup kite di tndas...fikir2 kan la...

Tanpa Nama berkata...

kalau si am ni pembelit memang aku cari dia sampai kiamat la

Tanpa Nama berkata...

pasal tentera undi pos cuba semua tentera ngundi sendiri mesti politik jaga punya....undi pos ada yg tukang pangkah bkn individu....

Tanpa Nama berkata...

Salam pada Warga tentera semua.. Jangan Wat rusuhan..Ingat Sumpah dan Janji kita terhadap Tanah air Yang tercinta..Janganlah loan xleh nk buat Negara jadi Taruhan. Sekiranya negara jadi porak peranda disbbkan kita warga tentera..Jangan Kata org lain yang derita.. Anak bini kita turut terlibat menanggung derita akibat tangan2 kita sendiri..so pikir pikirlah..Aku pun dulu..gaji tinggal Rm 10.00 jer.masa tu jangan kata nk bg makan ank bini..nk sara diri pun tuhan saje yang tahu..nasib baik ada potongan untuk isteri..boleh la wat modal utk bisnes kecik2 jual goreng pisang ngan air tebu tepi jalan.. Alhamdulillah..berkat kesabaran ada rezeki yang tuhan bagi..selama 4 tahun bertungkus lumus..habis hutang koperasi ngan bank rakyat..skarang dah boleh menarik nafas lega sikit..Masa susah dulu.ngan gaji rm 10.00 xyah cakap lah..nk pinjam ngan bank ke koperasi..buat penat jer..Iklan Loan settle hutang ke..xyahlah..lg mencekik..so cari lah jalan..orang kata tanpa bergantung pada bank/koop

Tanpa Nama berkata...

salam...wah berniaga ni mmg aku brmnat..leh cite skit brape modal ko mule bisnes dulu...teringin gak nk try ni

Tanpa Nama berkata...

salam kenape tentera payah nk wt loan sekarang ni ....ni gara2 ugat lh sampaikn llp ssh nk wt loan dh..harap pihak kementerian ambil peduli gn peringkat bawahan ni nk wt loan tok diri sendiri...ada yg nk kawin,nk li keta.nk setel hutang lama byk lg...tlg lh

Tanpa Nama berkata...

saper nak buat score a... cari ahli dan jual produk pendidikan. modal boleh try buat pinjaman dengan koperasi. modal rm800 sahaja. ramai tentera yg telah berjaya.

direct contact to : loantentera@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

score? cari downline? mlm?

Tanpa Nama berkata...

salam suma, wei korang xyah la masuk mlm ke hape, duit korang gak abis nanti, sedih dgn nasib askar ni,sudahlah xde duit,ditipu pulak masuk biz mcm2. aku pn dulu mcm korang xde duit dan xleh wat pinjaman.tension o... aku sgt setuju ngan brader yg berniaga tu,dia xmengharap nasib,dia ubah kehidupannya sendiri, aku dulu punyala susah hingga 1 hari aku jumpa ngan kwn lama n critakn masalah aku.dia terus bg aku ilmu nk wat duit. n alhamdulillah hidup aku berubah.kaya tu xla,tp setakat income 1-2ribu sebulan xde masalah.aku pn telah ajar 2,3 org badi aku,n diorang bole dpt 5,7 ratus sbln,boleh la tampung hidup. aku sja nk kongsi ilmu ni ngan korang,sebab lg aku bg ilmu lg bnyk rezeki tuhan bg kat aku. syarat2 nk belajar,mesti ada komputer,internet, dan modal RM20.00 je.tp untuk yg celik IT je,klu xsusah aku nk ajr. smnggu lg aku akn bukak blog ni nk tgk ade sambutan x.salam pewira

Tanpa Nama berkata...

aku dulu beli hp 6600 masa thun 2004 dengan koperasi. time rekrut mana la tahu sgt bab koperasi ni.. sbln potong 80rgt.. tp smpai skrg hutang tak hbis2 lagi.. hp wktu tu hrga 2ribu.. kalau dikira sekarg aku telah byr dekat 7ribu.. memg makan duit btul koperasi..so berhati2 la sekarang kepada mereka yg jual brg2 dari koperasi dari ajen.. ajen tu makan duit kitaa

Tanpa Nama berkata...

salam...kepada bro yg kate biz modal cuma rm20 tu...cite skit aku berminat ni..

Tanpa Nama berkata...

jikalau sesiapa yg tau mcm mne nk wat loan n tmpt yg trbaik....tolg la pm kn kat catcybur@gmail.com
urgent sgt nie nk pkai duit....

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum.. Berita Baik Kepada warga tentera yang Berminat untuk membuat pinjaman peribadi, MBSB menawarkan pinjaman sehingga RM150,000.00 dan pembayaran balik selama 15 tahun melalui potongan biro angkasa (Mengikut TTP 21 tahun bersara). Penutupan akaun pinjaman lama (KPAT, Pernama, Bank Rakyat) digalakkan untuk memperoleh tunai di dalam tangan yang lebih tinggi. Payout 93% dan tiada Extra caj dari pihak agen. Sebarang pertanyaan, sila hubungi atau sms ke 03-42963 888/012-2608688 atau 016-2582992, Puan Kamsiah/Cik Siti, ataupun email ke paregrine@gmail.com. Terima kasih..

Tanpa Nama berkata...

betuke ni loan mbsb boleh lg...tah2 auta lg ape

Tanpa Nama berkata...

bila gaji tentera nak naik....
nak tungu berlaku perang baru nak naik....
masa tu duit bukan segala2 nya dah...
cikgu,nurse... gaji tinggi... kita ni kerja melibatkan nyawa gaji ciput...
ti berlaku perang.... kita org petama mati...
mau x mau kena gak perang.... tolong penuhi permintan kami....
percaya la pasti ramai.... lari dari medan perang..... untuk apa pertaruhkan nyawa untuk kerajaan zalim..... yg x menghargai kita sebelum perang.... kalau aku perang pun... untuk agama ku.... mcm mana aku nak taat setia.... binatang kalau tuan dia x bagi makan pun lari.... ni kan manusia...
dulu gaji polis lebih kecil dari tentera.... skrng mcm hampeh..... x guna aku berkhidmat beah kerajaan zalim

celaka berkata...

aku rasa mcm nk berenti askar lg bagos....kerja dh la mcm babi...babi pn lebih bagos dari tentera...koperasi tentera dh la mcm anjing...lidah terkeluar ibarat nk mkn duit dari tentera...bunga dh la mcm pantat...pantat sungguh la koperasi tentera nie....org dlm tu semua mcm babi hidung mcm babi....mkn duit haram dari tentera..

Tanpa Nama berkata...

engkau pun macam babi jugak///

Tanpa Nama berkata...

dah lah babi celaka pulak tu..bertaubat le sdr

Tanpa Nama berkata...

salam...sbr kwn2,biar ssh di dunia,sama2 kta cri bekalan kesenangan di akhirat,tuhan maha adil..

Tanpa Nama berkata...

sama2 lah menunggu perkara yang belum pasti..kalo perang pun polis lh pergi dulu. buka balik buku penubuhan tanah melayu. Cite kat tv sekarang pun banyak tentang polis.

cilabai ko berkata...

haha..bila aku baca rungutan skot aku nk gelak pon ada...klu korang rasa koperasi tentera macam babi/sial ker..yang korang undi geng pegawai askar jadi pengarah buat aper..lastx sekali korang yang tersepit...hahahaa..pikir ler sendiri...best ooooooooo..teruskan perjuangan mu skot...

Tanpa Nama berkata...

salam...
takde sape2 yg teragak nk mengadu kat PM ke?

Tanpa Nama berkata...

jangan risau perwira sekalian. . .
lawati laman web kami,
www.forwardbillion.com @ TIKA : 012- 815 8059
kami mampu membantu anda. . .
sekian,
:)

jebat durhaka///6 berkata...

tu la pasal dgr kata nak nek gaji tapi hampeh...memang kop tentera ni cekik darah..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum.. Kepada warga tentera yang Berminat untuk membuat pinjaman peribadi, MBSB menawarkan pinjaman sehingga RM150,000.00 dan pembayaran balik selama 10-15 tahun melalui potongan biro angkasa (Mengikut TTP 21 tahun). Penutupan akaun pinjaman lama (Koperasi Tentera, KPAT, Pernama, Bank Rakyat) digalakkan untuk memperoleh tunai di dalam tangan yang lebih tinggi. Payout Min 93% dan tiada Extra caj dari pihak agen. Sebarang pertanyaan, sila hubungi atau sms ke 012-2608688 atau 016-2582992, Puan Kamsiah/En Alif, ataupun email ke paregrine@gmail.com. Terima kasih..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum.. Kepada warga tentera yang Berminat untuk membuat pinjaman peribadi, MBSB menawarkan pinjaman sehingga RM150,000.00 dan pembayaran balik selama 10-15 tahun melalui potongan biro angkasa (Mengikut TTP 21 tahun). Penutupan akaun pinjaman lama (Koperasi Tentera, KPAT, Pernama, Bank Rakyat) digalakkan untuk memperoleh tunai di dalam tangan yang lebih tinggi. Payout Min 93% dan tiada Extra caj dari pihak agen. Sebarang pertanyaan, sila hubungi atau sms ke 03-23326998,012-2608688 atau 016-2582992, Puan Kamsiah/Siti, ataupun email ke paregrine@gmail.com. Terima kasih..

WAN KAHAR,SABAH berkata...

sya nk tujukn wt yg komen tntera dh trun cop jari spuluh 2...!!! OI BANGANG!!!! MMGLA TNTERA DH TRUN COP 10 JARI,TP ITU TDK BRMAKNA GAJI KMI X BLH NK DINAIKAN..APA LU INGT MKSD BKORBAN 2 SMPAI ANAK BNI KMI PN TRUT SNGSARA ATS PNGORBANAN KMI???? CKP GUNA OTAKLA..X SDAR MNCRI RZEKI ATAS KPAYAHAN ORG LAIN...KOMEN LA ELOK2 CKIT...

Tanpa Nama berkata...

Kepada bekas-bekas tentera yang berpencen boleh memohon pinjaman peribadi melalui Bank Muamalat. Bayaran balik pinjaman sehingga umur mencapai 70 tahun. Syaratnya ialah pengeluaran pencen mestilah dibuat melalui Bank Muamalat. Pesara boleh menukar pembayaran pencen kpd Bank Muamalat dan pinjaman akan dipotong melalui pencen. Bg yg tidak berpencen, maaflah,mereka boleh meminjam dari along.

Tanpa Nama berkata...

askum kwn seperjuagan mmg betul ssh sungguh nak buat pinjaman .nak harap koperasi mcm babi.aku mmg xnak mengundi pun.tp ahli tu ada la ,sblm ni koperasi ckp nak jaga kebajikan aggta tentera tp sekarang apa dah jadi .sekat sana sini lau tentara nak buat pinjaman dengan bank.lau mcm ni x lama lg tentera jd barua la.harap2 MBSB dapat membantu itu pun lau betul.tp sekarang nak percaya pun seberba slh dah sbb aggota sll kena tipu sbb nak buat loan ssh kan ms ni lah diorng nak ambil kesempatan.kwn2 lau ada mana loan bg tay k.mengharap bank buat yg terbaik je lah k'ermmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mampus la mcm ni aduhhhhhhhhhhhhhhhhh

Tanpa Nama berkata...

Adakah anda mencari pinjaman untuk membesarkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman kredit buruk, pinjaman kredit buruk adalah pinjaman peribadi yang direka khusus untuk peminjam dengan penarafan kredit miskin. Anda mungkin mempunyai kredit yang buruk jika anda pernah ingkar atas pinjaman atau gagal untuk membayar balik kad kredit. Walaupun pinjaman kredit yang buruk biasanya membawa kadar faedah yang kurang memberangsangkan, mereka dapat sangat membantu dari segi memperbaiki sejarah kredit anda jika anda membuat bayaran balik pada time.our kadar faedah yang sangat rendah untuk mendapatkan apa-apa jenis pinjaman anda mungkin perlu sila hubungi kami hari ini untuk maklumat lanjut di bechmarklenders@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

KOMEN2 TUAN-TUAN SEMUA BUATKAN GELI KETIAK AKU NK MEMBACANYA...HAHAHHAHA SABO JELA..

Tanpa Nama berkata...

salam semua rakan seperjuangan. bersabar la ye .semua tu ada hikmah .salam.

Tanpa Nama berkata...

EKONOMI DAH MERUDUM SKG NI....BKN TENTERA SHJA...KAKITANGAN SWASTA LG SUSAH NK BUAT LOAN...APA LA NASIB...KITA SBNRNYA DAH KEMBALI KE ZAMAN GAWAT.......

Tanpa Nama berkata...

Ni la susahnya kalau BN lama sangat memerintah.Lepas ni undi je PKR ke PAS ke barulah diorang buat penyelarasan.Kalu negara lain susah pandai2 plak PM hantar bantuan berjuta ringgit.Dia taktau ke duit tu duit kita semua?Kalu duit dia takpe la...Tu sebab negara dah tak berduit..berlagak sangat dengan negara lain konon2nya Malaysia ni byk duit perihatin nak membantu!

Tanpa Nama berkata...

koperasi 2 memang bangsat...ugat 2 plak ulat....selagi boleh korek dia korek......geng2 ugat 2 miskin....sebab 2 makap byk duit haram...na2 lagi bapak ugat 2....ko pk mati la wei....bawa tobat la....pk anak bini...takan ko bg makn anak bini duit haram...malu siut...da la pegawai....lbey bek ko jd pencacai laa....org yg kutip sampah pn ade perasaan....aq rase ko ni binatang....kalau aq bleh wat santau.aq santau ko dlu......jgn samapai da kene care halus bru nyesal......ko ingt ko pegawai ugat ko da bagus...fuck u..............ko mati nant aq mintak2 kne panah petir...bangsat......anak haram...

Tanpa Nama berkata...

Kereta 400, pampers 100, potongan pinjaman 400, bil api air 50, potongan rumah 500, bil astro 50,total 1500 . Belum potongan yg lain2, MAKAN???....tinggal berapa???, kalau anak 3-4 org??, cukup ke gaji 1500-2000 LLP tu??? Nape la org atasan x kaji benda ni, kata nak jadi negara berpendapatan tinggi, gaji x naek2...hampess, yg naik harga brg2. Bawa duit rm50 skrang dh mcm bawa rm5, aduss....tiada senyuman lagi bagiku bila menjelang hari gaji. Mengenangkan anak minta itu dan ini....semoga PM pandanglah sikit kami ATM ni.

aRmyKecewa berkata...

hai rakan seperjuangan baik yg lma @ bru lg dlm askar ni.sy pn bru2 da bt pinjaman tolak hutang lma.apa yg menghairankan sy,msa nak semak kelayakan dpt le dlm 48K tolak hutang lma 38K baki dlm 10K.bila sy hntr borang last2 dorg kata x layak sb gaji kecik...gaji bersih sy 400 je.ptgn sbln 1100.lau sy dpt 48K ptgn bru 700lgh.400+380=780..sy x lyk ke????sy x th le pa kn jd KT skg ni..mengundi pas ni sy cuma ambik wang kehadiran je...bt pe nk undi klu lembga pengrh xda tlg lnsung..ahli lmbga xpe la elaun sbln pn 2K pa nk risau lain le mcm kita ni,...sapa yg termakan cili 2 hrp2 sedar..jgn la menabur jmji tp apa pon xda..sma le ngn yg duk kat UGAT 2..KT pon xda hak nk halang2 kita nk loan bank..ni nak loan pon ssh..pada yg dgr kata gaji naik 2 jgn la hrp sngt sb smua 2 politik je yela kn da dkt mengundi,...sbr je le...

Tak jd Khwin berkata...

Betul le skot..aq pon xjd khwin hjg thn sb x lyk bt pinjmn sb aq de beli rumah..NaPe la pyh sngt nk wat pinjmn KT ni..KT ni pn Politik je lbh tp Hampehhhh...aq se7 bt undi rosak jnji masuk heheheeee...sape ahli lmbga skg ni sedar2 le korg menang sb kmi..jan tabuq jnji kosong je..

Tanpa Nama berkata...

KEPADA ANGGOTSA TENTERA YANG INGIN MEMBUUAT PINJAMAN PERIBADI.. SILA SMS SAYA 012-2285892 (MANG) INSYAALAAH KLU DOKUMEN CUKUP DAN LOAN BARU SEMINGGU DAPAT LER.. KLU OVER LAP 2 KE 3 MINGGU..

Tanpa Nama berkata...

askum...hari jumaat lepas,sy saje je pi tgk2 brg singer.jd mula la tnya sesuatu barg tu harga,dan bayaran bulanan...dia blm jawab lg soalan sy tu...terus dia kata "abg ni cigu ke polis" tak sy askar...pas tu dia kata "minta maaf bang askar tak boleh...korang byngkan tahap askar mcm mana..tu baru brg2 singer,lum lg pinjaman bank...

Tanpa Nama berkata...

ingat lg masa mengundi pengarah koperasi yg baru,thn 2010 di kem 6 RJR.aku tgk berpusu2 mengundi...padahal nak dptkan rm50 tu je...korang tgk la smp mcm tu skali kita ni....nak dptkan rm50 tu je ada yg smp bertumbuk2,potong2 baris...hurmmmm ASKAR....nak wat mcm mana.. :(

Tanpa Nama berkata...

kenapalah kutuk askar .sapa suruh masuk askar .lepas tu makan hasil keja askar.tak suka berhenti je lah.ramai lagi yang nak jadi askar............sori jika terkasar bahasa.sebab saya sanjung askar.

Tanpa Nama berkata...

ermmm ok di fahami....

Tanpa Nama berkata...

SANJUNG ASKAR???? YG ASKAR2 BAWAHAN DOK SUSAH2 2 MCM NER PLAK???? APE PUN TAK LEH...MULE2 MASUK BANGGE.....DAH 3 TAHUN MASUK....MYESAL..

Tanpa Nama berkata...

kutuk??? bkn..tp kesian.....masuk askar atas dasar minat...ramai ke yg nk masuk askar?? untuk sush kan diri? wat pinjamn pun sush. interest tggi..gaji kecik....iye2 keje 24jam...habuk pun tarak!!

Tanpa Nama berkata...

saya tau ape yg kalian maksudkan....nak x nak kte tpakse terima....bkn kte yg nentukan semua ni...bersyukur la dgn ape yg ade skrg...berpusu2 org kat luar 2 na dpt keje..kte ni yg da bekerja pk2 kan laa....ade mase nanti kelebihan milik kte...sabor je laa kalian...kte penat2 bersuare pn ape pn cannot...

Tanpa Nama berkata...

yang senang kat negara kite ni orang asing cth cine yg kaye diorang yang miskin kite ni melayu...ibarat menumpang di tanah air sendiri..
susahnya makin terasa ..tapi orang kafir tetap hidup senang..kite selalu di perbodohkan tapi kita tak sedar..hakikatnya kita menjadi hamba di negara sendiri..pendatang asing pun banyak dah jadi jutawan senyap akibat kelalaian kerajaan dan yang menjadi mangsanya adalah kita terus di tangkup belengu kesusahan. bukan tentera sahaja yg susah wat loan org keje swasta n sendiri pn sama. jadi marilah kita berdoa agar satu harinanti kemelut ini akan beerakhir. insyAALLAH.

Tanpa Nama berkata...

wahai mereka2 yg berkenaan...cuba fikirkn...siapa yg brtungkus lumus tingl d hutan nk jaga sempadan...klo bukn ASKAR....mereka sngup tinglkn kluarga smata mata nk jga keamanan negara...tp adakh pengorbanan AKSAR ni d hargai....gaji pn masih d takuk lama...nk buat loan pn sush sngt...kerajaan hanya fikir apa yg ASKAR boleh buat tuk kerajaan, tp adakah kerajaan fikir apa yg kerajaan boleh bagi pada ASKAR...kami x minta lebih..kami cuma nak supaya kami boleh buat loan seperti pejawat2 awam yg lain....tp mungkin ini smuanya mustahil bg mereka2 yg berkhidmat sebagai ASKAR...... mungkin beberapa tahun akan datang x ada lg org yg berminat nk berkhidmat sbagai ASKAR jika keadaan mc seperti sekarang ni......jd pemimpin2 yg berkenaan....fikirkanlh nasib ASKAR2 kita ini....

Tanpa Nama berkata...

kerajaan pon 1 hal, ape slahnye kluakan 1 arahan, bagi anggota-anggota LLP yg tidak berminat dalam angkatan tentera boleh mohon berhenti. ni pegawai ckap je cam pantat..'x minat askar isi borang pulang baju' dah isi kne tindakan plak. wat la macam polis berhnti 24jam kan senang, skag kan dah pkai My BAT C 10. yg bujang 2 digalakkan berhnti coz pluang bnyak sngat kat lua sane. klu korang org Melayu ade otak lu pkir la, nape cine india x masuk askar, sbb camni la jdnye.. Melayu ni bagang sangat suke tindas bangse sendri.. cine gan india gelak je tgok. xde SPM pon leh brjaye.tepok dade tanye slare la we...smpai bile nk makan rasion cam dedak itik gan tmpat tinggal cam kandang B**i,ni bukan zaman Japan, sembang 1 Malaysia, uwar sane sini malaysia aman tenteram padahan rakyat sndiri mnderite. sentiasa diangkasa

Tanpa Nama berkata...

SETUJU SANGAT NGAN PENDAPAT ASKAR ASKAR SEMALAYSIA NI...KERAJAAN MMG X ADIL NGAN ASKAR...
GAJI XNAIK2..BARANG ASYIK NAIK..KERJA PUN BANYAK,,,CAM ANJING KERAJAAN ASKAR NI...ANJING PUN ADA ANAK BINI ...PEGAWAI LAK CAM BABI..ASYIK SURUHBUAT KEJA TP HARAM DI DUK ATAS KERUSI BESAR JUBOR AJER......SIAL PUANYA PEGAWAI...

Tanpa Nama berkata...

kita patut buat rusuhan kat malaysia ni..kita semua buat cam siam...baru kerajaan pandang askar ni...kita bom tempat2 awan..biar diorang tahu kuasa askar,...kita boko..kita bako...jer malaysia ni...

Tanpa Nama berkata...

pegawai tahu cakap jer..tp sebenarnya pegawai tu bodoh tahap babi...suka arah org tp dia sendiri anjing xsedar diri...sial punya pegawai...

Tanpa Nama berkata...

kepada pegawai tentera yang komen kat atas tu..lu leh sembang lah..lu semua org sedia...kereta kerajaan..org ambik..makn sedia..semua sedia tahu kata kat org llp jer...anjing lu taw x...cuba org bawahan lu buat cam pegawai..semua leh guna kerajaan..mesti ok..ni asyik pegawai jer leh guna org bawah jd anjnig...buat claim banyak..lau llp buat claim lu org potong..banyak tanya..lu org pegawai mmg anjing...

Tanpa Nama berkata...

untuk pegawai yang banyak bercakap...kalau org bawah korang nak sain borang loan ko sain jer lah..bukan potong gaji ko pun..apa ko ingat mahal sgt ker sain ko tu..ingat sain agong ker??
ko tu bodoh lah pegawai...harap jer pegawai tp bodoh cam lembu ...

Tanpa Nama berkata...

pegawai ATM sain je brg pinjaman anggota. kalau gaji tak cukup KT dan bank tak akan bagi loan tu. kalau dia tak bayar tuan pun tak kena dakwa. sain je.... Koperasi tu tak akan bagi loan jika gaji bersih kurang 40% atas arahan Suruhanjaya Koperasi Malaysia. Kalau bank akan semak dgn CTOS dan CCRIS. Kalu dah banyak sangat utang, bank juga tak bagi lulus.... memang susah anggota tentera nak dapat loan di luar sana sbb banyak yg dah masaalah dgn kredit kad dan kereta tak bayar...

Tanpa Nama berkata...

nak buat loan utk tentera carilah wwww ekoperasi.com.my atau sms0126273399 ken,100% UNTUK ARMY MALASIA(DARAT,LAUT,UDARA)!BUAT kiraan dulu,puas hati baru jalan loan!o.k!selamat hari haji!:-)

Tanpa Nama berkata...

da...tak payah gado2 lagi pasal pinjaman nih...keluar je aska beramai2...bia kita tgk sape yang gelabah nnt...kahkahkah...

kilat berapi berkata...

hampa kata ampa ja...aku lagi bebulu....habih keja aku tukar baju pi kutip tin aluminium pi jual pasai apa aku buat cam tu..pasai cari modai nk pegi keja esok....1.1.2012 jom ramai2 kita mogok seluruh kem tentera..kita juai abih trak..enjin jet....macam puki la depa ni..kami pon nk makan weiii

Tanpa Nama berkata...

sapa nk wt loan tlg sms kt saya ok....ini bkn main2,dh byk askar saya tlg,0145401369,tlg ejazkn kwn2 yg dh nazak gaji dia...proses mgkin ambik masa,buat sesiapa yg ada ambik umah,mgkin kalu gaji korg besar layak lg tp untuk sesiapa xde lg pjman umah aku conform lulus...insyallah aku mgkn dpt tlg korg,askum....email aku mizierienam@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

Kepada LLP yg bangang2 tahap bangsat kat atas tu..korg takyah la menyalak cam anjing sial.kepala babi korg la ckp semua peg free.yg korg pinjam sampai gaji tinggal skit pesal..
padan muka korg yg menyalak cari tempat nak pinjam tu..pegi mampos la lg bagus!!

Tanpa Nama berkata...

aku pun llp jgk..tp aku tau nak uruskan kewangan aku..kita jgn nak salahkan pegwai tak nak sain borg pinjaman.kalau gaji dah kecik..bg kat babi pun babi tak nak sain kalau gaji korg dah kecik.mmg la sedap dpt duit pinjaman..pas abis duit tu,mereng tgk gaji bulanan kecik.pandai2 la korg urus kewangan korg k..

peminjam berkata...

salam....
aku dak tudm ade prob gaji..
sape2 leh tolong aku nak buat ovelap koperasi tentera...
total koperasi ada 20k je
tlg hubungi 0169410778

Tanpa Nama berkata...

korang askar yang pangkat bawah atau senang cite llp ni yg dok hutang banyak2 tu watpa...nak mewah...pastu pening duit xder...nak maki orang...dah gaji xlayak tu terima jer lah...masa gaji layak korang joli...nak kawin pun buat lon...jangan kalo salah sendiri tapi dok salahkan pegawai atasan...
jangan sampai aku cari hang sume dalam ni...elok jadi tentera, jadi pengemis jalan...harap korang sumer bersyukur....

Tanpa Nama berkata...

ak berpangkat pbt...gaji ak paham2 je la..memg ckit..tp ak dpat pkai keta.superbike n rumah..tp suma ni ak gna dwit sndri..ak wat side income..blan2 gaji askar ak x sentuh..smpaikan pgawai ak pn terkejut..cz ak pkai keta lg bsar pada dia..last2 dia tnya ak mcm mana ak cri dwit..ak pn cter kat dia...akhirnya dia beminat..klu sapa yg berminat nk wat side income yg halal dan x bercanggah dgn syara..bley hubungi ak kat email ni..e_chat89@yahoo.com..ak akn bantu anda..INSYAALLAH..

Tanpa Nama berkata...

APA BOLEH BUAT,BANYAK KAN BERSABAR.....MASANYA AKAN TIBA JUA. LANGIT TIDAK SELALUNYA CERAH.

Tanpa Nama berkata...

mmg semua pgwai askar dlm mlaysia ni cm gampang...bajet bgs...lau brani sgt one by one la...pukimak tol...dlm lu punya...luar wa pnye...
jgn smpai wa kutip sorg2...SIAL....!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

salam sume... askar ni mmang pyah wt loan..korang x yah lah nk usaha cri kew dngar ckp org kew.dh kte x bleh nk bt..koperasi tentra sekat.klo x sekat..maknanye x de la org nk pjam kt dia bab intest tinggi 6.5%.cm tu ari kowaja ad wt loan intest tinggi nk wr pew..kte pon nk mrh2 peg pon x gna..dh kje diorg cm tu..diaorg pon ikut org atas gk..dh x bleh pjam duk diam2 je la..aq ni pon gaji brsih bru je naik rm 125 anak 2 org..sblom tu gajibersih aq rm 10 je taggung 3 org..nk wt loan x bleh bab gji kecil..tp aq kje smpingan cri tnye org..jgn lah kte jd cam peminta sedekah kt bank2 d malaysia.kte kne tnjk profisyen kte yg trbaek.pe2 pon..aq brharp agar phak2 bank dpat melonggarkn syarat2 pjaman tu..

wok yeh berkata...

kpd yg cakap askar ni mkn free,kaji dulu lah oi...yg free tu bjg...tu pun nak kena potong gaji gak...bodoh la kau ni

Tanpa Nama berkata...

Memang la semue bank tak nak golongan askar ni wat pinjaman. Tapi kalau terdesak sangat tu boleh la saya ajak korang buat duit pula. Harap yang ni boleh membantu korang. http://myag-team.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

salam sume blogger..wa skg bro yg wt biz luar,tp bior halal.psl PE llp dok maki peg,peg marah llp.wa bkn skg sesape!hidup keno teruskn.sabor je.wa pn ado masalah duit gak,rumah,anak skol lg.wa faham PENDERITAAN yg amat MEMERITKN.xyah la gadoh2.ada hikmah disebaliknya.BKN NK KIPAS SESAPE.MBSB klu nk tlg,bior betul2.

Tanpa Nama berkata...

Adakah anda memerlukan kewangan untuk menubuhkan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan kewangan untuk pengembangan perniagaan anda? Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang anda? Kemudian memohon kepada johnwacoloancompany@yahoo.com Jika anda boleh menjawab Ya kepada mana-mana soalan-soalan di atas. kemudian
Search lagi!

Hi Nama saya Encik John Waco. Saya pemberi pinjaman pinjaman swasta yang

Memberikan kemudahan pinjaman kepada individu swasta dan korporat. bagaimana

Banyak bank anda telah ditolak? Pelbagai pinjaman kami dari

Peribadi untuk pinjaman perniagaan. Kadar faedah kami sangat

Berpatutan. Proses pinjaman kami adalah sangat cepat juga.

Kami amat bersedia untuk membuat segala masalah kewangan anda

Benda silam. Adakah anda benar-benar bersedia untuk mendapatkan anda

Masalah kewangan diselesaikan. Memohon pinjaman hari ini.

Isi BORANG DATA supaya saya dapat memberi anda Terma dan Syarat kami.

BORANG DATA PEMOHON

1) NAMA ANDA ..........
2) negara ANDA ..........
3) PEKERJAAN ANDA ..........
4) STATUS PERKAHWINAN ANDA ..........
5) NOMBOR TELEFON ..........
6) PENDAPATAN BULANAN ..........
7) ALAMAT ..........
8) TUJUAN ..........
9) PINJAMAN PERMINTAAN ..........
10) TELEFON ..........
11) PINJAMAN TEMPOH ..........

Kami tidak sabar-sabar untuk mempunyai hubungan perniagaan jangka panjang anda dan alamat e-mel kami dinyatakan di bawah.

Salam

Encik John Waco.

Hubungi kami di johnwacoloancompany@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

BEBANYK SEMBHYG BRO,GUA ANK 4,BNI XKJE,XCKUP MKN JGE,GUA BNYK BRDOA ALHMDLLH HDUP FMLY GUA SMPAI SKRG,WA SRANKN PDA LU ORG BEBANYK GI MSJD TAU SRAU

Tanpa Nama berkata...

lancau koperasi tentera makan intres gila babi

Tanpa Nama berkata...

salah siapa??
mula lapor unit gaji + elaun 1200...
ckp setahun ambik hp n laptop kat penama
- 200 tiap bulan
masuk tahun ke 3 ambik motor
- 200 tiap bulan huhuhu klu keta plg kurang -300 sebln
2 thn pastu buat loan nak kawen katalah 20k - 300sebln
so... korg kira balik 1200 - 700 = 500 + (kenaikan gaji 5 tahun 250)= 750 gaji bersih...
Ini kiraan biasa yg perlu bg seseorg perlu ada pada masa kini belum lagi tolakkan yg diambil mengikut nafsu.
sedangkan semua tu boleh dapat dengan mengikut tahun spt diatas dengan masuk 300 bulanan ke dlm ASB... tetapi masing2 mahukan segera tanpa menabung, walaupun telah diberitahu...
akhirnya... terjadilah seperti rungutan2 diatas!
Ingat.... makan, minum, tempat tinggal, pakaian semuanye free,Jadi tepuk dada tanya diri sendiri.. Lu klu x ada duit.... dalam Wa punya, Luar of coz la bukan lu punya... Cumanye yg atas tu jgnlah galakkan skim kesuma atau koop tentera amik interest tinggi... klu nak sekat2 sekat dari mula masuk unit lagi... bukan dasar berubah2 tu makin mengjahanamkan lagi...

Tanpa Nama berkata...

KOPERASI MEMEG BABI PUN PEGAWAI PUN MCM BABI MAK BAPAK ANJING

Tanpa Nama berkata...

lu promo macam2 tapi nak buat lond macam sial lu punya kehendak

Tanpa Nama berkata...

aku pon x tao la nk ckp mcmne..bnda dh terlanjur wat pinjman kan..tp klu x pnjam,kite xkn ada kete,mtor,rumah.n mcm2 la.klu nk beli cash hsil kmpul duit gji mmg xkn dpt.aku nk kwin pon x dpt2 lg.awek dh bsing2.gle beb.TTP dh pendek,koperasi mmg x bg pny.bkn gji kecik tp TTP je.bank ade yg x kira TTP.tp Ugat yg bodoh lak yg dok than.ape ke banggang pny Ugat.kpda peg yg bg komen tu,bkn kite LLP nk burukkan peg sgt tp thap kesabran sudah hilang.kite org cma x de rezeki je tuk jdi pgwai,stkat sijil tu leh lg nk fight.jd,fhamla ckit di peringkat bwah ni elaun pon x tggi.kelebihan pon x bnyk..jgn dongak ke ats je..kat bwah ni jeling2la ckit..sekian...arap ade yg leh tlong aku,,nk kwin ni beb,,

Tanpa Nama berkata...

pening fikir kalau pasal loan nie..hanya Tuhan saja yg dapat membantu org2 yg dlm kesusahan..selain diri kita sendiri..

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 282   Terbaru› Baru»

Catat Ulasan